کد خبر: 916942
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر از ساخت آب شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی با ظرفیت ۵/۱۰۷ هزار متر مکعب در بوشهر خبر داد.
کیقباد یاکیده با اشاره به کاهش آبدهی رودخانه شاهپور شهرستان کازرون استان فارس گفت: سال ۱۳۹۲ حدود ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه از این رودخانه آب به خط آبرسانی استان بوشهر منتقل می‌شد که به سبب کاهش بارش باران و تدام خشکسالی، امسال به ۴۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
وی، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان دشتستان استان بوشهر از رودخانه شاهپور تأمین می‌شود گفت: به سبب کاهش آبدهی رودخانه شاهپور کازرون میزان آب انتقالی به خط آبرسانی استان بوشهر کاهش چشمگیری یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آب آشامیدنی بوشهر خارج از استان قرار دارد افزود: برای ایجاد منابع آب در داخل استان اقدامات مهم و مؤثری در حال انجام که شیرین سازی آب دریا از آن جمله است.
یاکیده با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت آب شیرین‌کن از سوی وزارت نیرو صادر شده است افزود: تاکنون قرارداد ساخت آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر باظرفیت ۵/۱۰۷ هزار متر مکعب منعقد شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان و بوشهر بیان کرد: با اجرایی شدن فاز دوم تأسیسات آب شیرین‌کن‌های در مدار در مجموع ظرفیت تولید آب از این ظرفیت روزانه به ۱۶۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آبفا بوشهر روند ساخت آب شیرین‌کن را بیش از ۱۸ ماه دانست و خاطر نشان کرد: برای انجام مقدمات و ساخت آب شیرین‌کن تا سال ۹۸ زمان لازم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار