کد خبر: 916885
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
همانند ۴۰ سال گذشته تیم ملی امید با بی‌مهری باشگاه‌های لیگ برتری مواجه شده و قرار نیست تیم‌ها از خودخواهی و بی‌توجهی نسبت به تیم ملی ایران دست بردارند.
تمرین تیم ملی امید

جوان آنلاین: در حالی که قرار بود تیم ملی امید تمرینات خود را تا شنبه، ۲۳ تیر برگزار کند و در همین روز دیداری تدارکاتی با صنعت نفت آبادان داشته باشد، کادرفنی تیم ملی امید به خاطر همکاری نکردن باشگاه‌ها با این تیم تصمیم به اتمام زودتر از موعد تمرینات تیمش کرد تا حق باشگاهی ضایع نشود.

باشگاه نساجی که دو بازیکن جوان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار  داده بود، به یک باره تصمیم به بازگرداندن این بازیکنان از اردو کرد اما در ادامه با درخواست کادرفنی تیم ملی این بازیکنان به اردو برگشتند تا در تست های پزشکی شرکت کنند و به همراه همه بازیکنان به تیم های خود بازگردند.

این قبیل رفتار ها در حالی رخ می‌دهد که تیم ملی امید بعد از سال‌ها ناکامی در صعود به المپیک و برای جبران نتایج ضعیف در مسابقات اخیر، با کادر مدیریتی و فنی جدید فعالیتش را شروع کرده اما گویا قرار نیست باشگاه‌ها به رفتارهای خودخواهانه خود پایان بدهند و نسبت به تیم ملی امید که بعد از تیم ملی بزرگسالان در ارجحیت قرار دارد، احساس مسئولیت کنند.

پارسال تیم ملی امید در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا با غیبت چندین بازیکن مواجه شد و در نتیجه این تیم به خاطر همکاری نکردن باشگاه‌های متعددی نتایج ناامید کننده‌ای کسب کرد و از رسیدن به مرحله نهایی بازماند اما این اتفاق که هنوز یک سال از آن نگذشته به درس عبرتی برای اهالی فوتبال تبدیل نشده و کماکان بر طریق همکاری نکردن گام برمی‌دارند.

به گفته مسئولان تیم ملی امید، فعلا قرار بر برخورد انضباطی با تیمی نیست و به دنبال حل مسائل از طریق مذاکره و همکاری هستند اما برخی باشگاه‌های عمدتا لیگ برتری بدون توجه به این موضوع تیم ملی را در کوران آماده سازی برای جام جهانی، یاری نمی‌دهند تا در آینده آسیب این اتفاق به چشم فوتبال ایران برود.

تیم ملی برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نیاز به هماهنگی و کسب تجربه از الان دارد. بدون شک همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی امید بزرگ‌ترین ضربه به این تیم است و مانع از موفقیت تیم ملی امید خواهد شد اما در سوی مقابل همدلی و همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی امید نخستین نیروی محرکه برای آماده سازی جوانان ایران برای بازی‌های آسیایی و المپیک است که انتظار می‌رود مربیان لیگ برتری که خودشان هم روزی پیراهن مقدس این تیم را به تن داشتند، نهایت همکاری را با تیم ملی امید داشته باشند

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار