کد خبر: 916831
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
عضو شوراي مركزي پیش‌بینی كرد
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: اختلافات در اين حزب حالت قطبي و تضادگونه به خود گرفته است و اگر اين رويه ادامه يابد، حزب در عمل منحل مي‌شود.

به گزارش ايرنا، قادر رئوفي روز گذشته در خصوص اخبار و گمانه‌هايي كه روزهاي اخير درباره اين حزب سياسي وجود دارد، به برخي گمانه‌هايي كه درباره هم‌داستانی خانواده دبير كل حزب اعتماد ملي با كودتاگران وجود دارد، گفت: ارتباط دبير كل حزب اعتماد ملي با حزب از طريق اعضاي خانواده ايشان صورت مي‌گيرد. من نمي‌توانم بر اين موضوع كه دبير كل و اعضاي خانواده وي از طيف خاصي در حزب حمايت مي‌كنند، صحه بگذارم.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در ادامه به اختلافات دروني حزب اعتماد ملي پرداخت و گفت: وجود فراكسيون در احزاب امري طبيعي است، اما اختلافات حزب اعتماد ملي حالت قطبي و تضادگونه به خود گرفته و اگر اين رويه ادامه يابد، حزب عملاً منحل مي‌شود. عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان نظر خود در زمينه انتخاب حضرتي به عنوان قائم مقام گفت: ما به عنوان شوراي مركزي حزب اعتماد ملي وجاهت قانوني نداريم كه جلسه تشكيل دهيم و قائم مقام و دبيركل انتخاب كنيم. رئوفي ادامه داد: قائم مقامي حزب انتخابي نيست، بلكه انتصابي است و دبيركل حق دارد كه براي خود قائم مقام منصوب كند و براي آن رأی‌گیری نمي‌شود. وي با تأکید بر اينكه در اين حزب به جاي تكيه بر اصول، بر اساس فروع عمل مي‌شود، يادآور شد: بازرسان درباره جلسه پانزدهم تيرماه حزب اعتماد ملي آن را از نظر قانوني و حقوقي محل ايراد و اختلاف دانسته‌اند. عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در پیش‌بینی خود از شرايط اين حزب در آينده نزديك گفت: هم اكنون منتجب‌نيا مي‌گويد با توجه به عدم پذيرش استعفا از سوي دبيركل همچنان قائم مقام حزب است، از طرفي حضرتي نيز با توجه به جلسه پانزدهم تيرماه شوراي مركزي حزب ادعاي قائم مقامي دارد. رئوفي ادامه داد: با توجه به اين شرايط حزب اعتماد ملي از منظر بيروني آشفته است و همين وضعيت حزب را در وضعيت مخاطره‌آمیزی قرار مي‌دهد. وي خاطرنشان كرد: علني شدن اختلافات درون‌حزبی در سپهر سياسي كشور هم براي حزب اعتماد ملي، هم جريان اصلاح‌طلب و هم مؤسسان و اعضا پيامدهاي منفي به همراه دارد.
رسول منتجب نيا روز گذشته در نامه‌اي به اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و اعضاي حزب در سراسر كشور با عنوان قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملی، ضمن غيرقانوني اعلام كردن انتخاب الياس حضرتي به عنوان قائم مقام اين حزب، جلسه شوراي مركزي قانوني اعلام شده (جمعه 22/4) را تا اعلام نظر مراجع قانوني به‌تعويق انداخت و در عين حال تأکید كرد: هيچ‌گونه تغييري در اركان حزب صورت نپذيرفته و احدي حق كم‌ترين تغيير، تبديل و حتي تغيير جلسات را نخواهد داشت. با اين حال كانال اطلاع‌رسانی اين تشكل سياسي نيز در اطلاعيه‌اي با عنوان پايان منازعات حزب اعتماد ملي با حكم تشكيلاتي دبيركل حزب نوشت: دبير كل اين حزب در احكام جداگانه‌اي و بر اساس رأی اعضاي شوراي مركزي، روساي دفتر و قائم مقام حزب اعتماد ملي را منصوب كرد. در اين اطلاعيه آمده است: مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي در نامه‌اي با اشاره به امضاي 30 عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، الياس حضرتي را به مدت دو سال به عنوان قائم مقام اين حزب تأييد و از زحمات رسول منتجب نيا تقدير كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار