کد خبر: 916774
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
هرچند نمی‌توان نمونه خارجی ورزشکاری که با حضور در اردو‌های جهادی برای مردم محروم کار می‌کند را پیدا کرد، اما در دنیای ورزش و در خارج از مرز‌های کشورمان هم هستند ورزشکاران بزرگی که دلشان برای مردم می‌تپد و از دیدن محرومیت‌ها و سختی‌هایی که می‌کشند دچار عذاب می‌شوند.
فريدون حسن
هرچند نمی‌توان نمونه خارجی ورزشکاری که با حضور در اردو‌های جهادی برای مردم محروم کار می‌کند را پیدا کرد، اما در دنیای ورزش و در خارج از مرز‌های کشورمان هم هستند ورزشکاران بزرگی که دلشان برای مردم می‌تپد و از دیدن محرومیت‌ها و سختی‌هایی که می‌کشند دچار عذاب می‌شوند.
شنیدن حمایت‌های مادی و معنوی ستارگان ورزش دنیا از کودکان بی‌سرپرست، محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه استکبار و استعمار علیه انسانیت و حضور در مجامع بین‌المللی و حمایت از آرمان‌های انسانی بخش غیرقابل انکار زندگی بزرگان ورزش جهان است. اما اینکه یکی از این بزرگان بخشی از ساعت زندگی و حتی استراحت خود را به کار برای به دست آوردن درآمدی حتی ناچیز و پس از آن اعطای آن درآمد به کودکان بدون سرپرست کند جزو معدود اتفاقات نادر جهان ورزش است. شاید یکی از دلایل دست‌نیافتنی بودن جیان لوئیجی بوفون دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس همین مسئله باشد. بوفون امروز سال‌های پایانی فوتبال خود را می‌گذراند؛ دروازه‌بانی که بنا به دلایلی از جمله مسائل و لابی‌های پشت پرده سیاسی از دریافت توپ طلا محروم شده است، اما بدون هیچ شکی بوفون در دل هزاران کودک بی‌سرپرست و در قلب هزاران کارگر بدون حمایت جا دارد و این چیزی نیست که بتوان با به دست آوردن عنوانی جهانی آن را عوض کرد. فوتبال دنیا یک توپ نه که چند توپ طلا به بوفون بدهکار است آن هم نه فقط برای درخشش در زمین چمن که به خاطر روح بزرگش. بوفون که حالا باید فصل جدید را در پاری سن ژرمن فرانسه آغاز کند در طول سال‌های حضور در یوونتوس بخشی از ساعات خود را به کار در یک نجاری اختصاص می‌داد و تمام عواید دستمزد آن را صرف امور خیریه و رسیدگی به کودکان بدون سرپرست می‌کرد. انجام چنین کاری آن هم در فوتبال حرفه‌ای اروپا که به صورت طبیعی ساعات استراحت، کار و تمرین بازیکنان تعریف شده و غیرقابل تغییر است تنها و تنها حکایت از روح بزرگ ورزشکاری دارد که جهان فوتبال باید به احترام او از جا بلند شود. البته این اقدام تنها کار این اسطوره دروازه‌بانی فوتبال جهان نیست. بوفون در روز‌هایی که به عنوان یکی از سهامداران عمده شرکت زوکی، شرکت طراحی دکوراسیون خانگی فعالیت داشت با کمک ۲۰ میلیون یورویی به این شرکت جلوی ضرر مالی آن را گرفت، البته این تنها ظاهر داستان بود؛ چراکه بوفون با این اقدام جلوی اخراج و بیکار شدن بیش از هزار کارگر این شرکت را گرفت و آینده شغلی آن‌ها را تضمین کرد. حس جوانمردی چیزی نیست که مربوط به زمان و مکان خاصی باشد و در یک نژاد و تیره خلاصه شود، در جای جای این کره خاکی می‌توان انسان‌های بزرگی را پیدا کرد که جان و روحشان را برای رسیدگی به همنوع در طبق اخلاص قرار می‌دهند؛ انسان‌هایی که باعث فخر انسانیت هستند در وانفسایی که دنیا را ظلم و جور فراگرفته و محبت کیمیایی دست‌نیافتنی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار