کد خبر: 916761
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نمایشگاه دائمی گل و گیاهان زینتی در فضایی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع در شهر خمین افتتاح شد.
ابوالفضل مرتضیان شهردار خمین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در یک هزار و ۱۰۰ متر مربع در راستای رفع نیاز شهروندان خمینی برای تهیه گل و گیاه برپا شده است.
وی ادامه داد: برای تجهیز، ساخت سازه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نمایشگاه دائمی گل و گیاه زینتی و آپارتمانی شهرستان خمین یک میلیارد ریال هزینه شده است.
شهردار خمین بیان کرد: طرح توسعه کلیه گونه‌های گیاهی در فضای سبز شهری متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان خمین و گونه‌هایی که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشند، در قالب مرکز تحقیقات در دستور کار قرار دارد.
مرتضیان با بیان اینکه عمدتاً ۱۲۰ هزار گونه گیاهی در فضای شهری توزیع و کشت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد گونه‌های گیاهی که به صورت فصلی یا ماهانه در فضای سبز شهری خمین کشت می‌شود در مرکز گلخانه‌ای خمین تولید می‌گردد و نیازی به خرید گونه‌های گیاهی از شهرستان‌های مجاور در این زمینه نیست.
وی، اظهار کرد: نمایشگاه دائمی گل‌های زینتی و آپارتمانی در شهرستان خمین علاوه بر رفع نیاز شهروندان برای تهیه گونه‌های مختلف گیاهی، با توجه به مشارکت بخش خصوصی در تولید گل و گیاه و کشت و توزیع گونه‌های گیاهی، باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نیز شده است.
شهردار خمین عنوان کرد: همچنین نمایشگاه دائمی گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی در شهرستان خمین به مدت ده ساعت خدمات آموزشی تهیه گل و گلدان، سموم، انواع کود‌ها و... به شهروندان ارائه می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار