کد خبر: 916704
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز هشدار داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با توجه به گرم شدن هوا، احتمال آتش‌سوزی در مراتع استان البرز قوت گرفته است و برای همین از مردم می خواهیم مراقب محیط‌ زیست باشند.

حامد فرضی گفت: با توجه به گرم شدن هوا و وجود پوشش گیاهی خشک و متراکم در اطراف شهرها، روستاها و عرصه‌های جنگلی و مرتعی؛ لازم است مردم و دوستداران طبیعت به نحوی عمل کنند که به مراتع استان آسیبی وارد نشود.

وی بابیان اینکه در این فصل احتمال وقوع آتش‌سوزی بیش از سایر فصل‌ها قوت می‌گیرد، اظهار کرد: از افرادی که به دامان طبیعت می‌روند می خواهیم از روشن کردن آتش به هر عنوان در مناطق مرتعی و جنگلی، جداً خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: همچنین تقاضا میکنیم درصورتی‌که افراد مجبور به روشن کردن آتش شدند با رعایت فاصله از درختان به اینکار اقدام کنند و اطراف محل موردنظر را از گیاهان علوفه‌ای خشک‌شده پاک نمایند تا خاکستر آتش تشدید نشود.

فرضی بیان کرد: از باغداران نیز خواهشمندیم در راستای حفظ اراضی از آتش زدن بقایای گیاهی زمینهای خود تحت هر عنوانی خودداری نمایند.

به گفته وی روشن شدن آتش آن‌هم درزمانی که باد می‌وزد بسیار خطرناک است و احتمال بروز آتش سوزی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در پایان خطاب به شهرداری و دهیاری‌های سطح استان گفت: خواهشمندیم از آتش زدن زباله‌ها خودداری نموده و در صورت اقدام به این کار پوشش گیاهی اطراف زباله را به عرض 10 متر پاکسازی نمایند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار