کد خبر: 916696
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد آل سعود از پول‌های ما علیه خودمان استفاده کند، گفت: خرید از بازار عربستان کمک غیر مستقیم علیه امنیت ملی کشور است و مردم خود باید از این مهم پرهیز کنند به طوریکه خرید از عربستان ممنوع اعلام شود.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به فرا رسیدن موسم حج و مضرات بازارگردی حجاج ایرانی در این ایام و بنا به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از بازارگردی حجاج، اظهار کرد: ضرورتی ندارد حجاج برای تهیه سوغات به بازارگردی در عربستان بپردازند چرا که این اقدام مضرات زیادی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازارگردی در مکه و مدینه حجاج را از فضای معنوی دور می‌کند، ادامه داد: در این زمینه صدا و سیما و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید فرهنگ‌سازی لازم را برای آموزش حجاج انجام دهند تا ارز کشور در عربستان هزینه نشود.

وی افزود: در عین حال از جنبه اقتصادی خریدهایی که توسط حجاج در کشور عربستان صورت می‌گیرد، صرفه اقتصادی ندارد و آنها باید کالاهای چینی را با سه برابر قیمت خریداری کرده و به کشور وارد کنند.

سعیدی اظهار کرد: از سوی دیگر رونق بازار عربستان یعنی کمک به اقتصاد آل سعودی که همواره در پی فربه کردن و تغذیه دشمنان ایران است، دولتی که به صراحت حمایت از دشمنان ایران یعنی داعش و منافقین را اعلام می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد آل سعود از پول‌های ما علیه خودمان استفاده کند، تصریح کرد: خرید از بازار عربستان کمک غیر مستقیم علیه امنیت ملی کشور است و مردم خود باید از این مهم پرهیز کنند به طوریکه خرید از عربستان ممنوع اعلام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی نباید پول حجاج ایرانی به دامن آل‌سعود ریخته شود، مردم باید در عین واجب بودن حج از خرید سوغات در عربستان که امری مستحب به شمار می‎آید، پرهیز کرده و این سوغات را با کیفیت چند برابری در سال تولید ملی در کشور خودمان تهیه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر