کد خبر: 916681
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
پسر شیشه‌ای که با قمه‌کشی در پارک فدک قدرت‌نمایی می‌کرد با شلیک مأموران پلیس کشته شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۲:۳۰ بامداد روز جمعه ۱۵‌تیرماه امسال قاضی ولی مرادی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۲۷ نارمک از مرگ مشکوک مرد جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. تیم جنایی در بیمارستان با جسد مرد جوانی به نام هرمز روبه‌رو شدند که با اصابت گلوله کشته شده بود.
نخستین بررسی‌ها نشان داد هرمز که در پیک موتوری کار می‌کرده و معتاد به مواد مخدر شیشه بوده، ساعتی قبل در حالی که قمه بزرگی در دست داشته است با ابراز قدرت‌نمایی به شهروندان و مأموران پلیس در حوالی پارک فدک حمله می‌کند که در نهایت وقتی به هشدار‌های پلیس توجه نمی‌کند با شلیک گلوله زمینگیر و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما بر اثر شدت خونریزی فوت می‌کند.
یکی از مأموران پلیس در شرح حادثه گفت: ساعت ۱۱:۴۰‌شب در حال گشت‌زنی بودیم که گزارش دادند مردی در خیابان امامی حوالی پارک فدک با قمه بزرگی که در دست دارد برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند. بلافاصله به محل رفتیم که مشاهده کردیم مرد جوانی در حالی که در یکی از دستانش قمه بزرگی گرفته و در دست دیگرش هم کتابی شبیه به قرآن دارد برای شهروندان رجز خوانی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد با او مبارزه کنند. مرد جوان که به نظر می‌رسید حالت طبیعی ندارد مدعی بود امام زمان است و با قمه به مردم حمله می‌کرد و باعث ایجاد رعب و وحشت شده بود که به او نزدیک شدیم و خواستیم قمه‌اش را کنار بگذارد و تسلیم مأموران شود. او نه تنها قمه‌اش را کنار نگذاشت بلکه با قمه به مأموران دیگر حمله می‌کرد. دقایقی سعی کردیم او را آرام کنیم، اما فایده‌ایی نداشت تا اینکه وی با قمه به سمت یکی از مأموران حمله کرد. چند تیر هوایی شلیک کردم و به او هشدار دادم، اما او هر لحظه به یکی از مأموران نزدیک‌تر می‌شد و در حالی که قصد داشت با قمه ضربه‌ای به مأمور بزند او را از پشت هدف گلوله قرار دادم که زخمی شد و به بیمارستان منتقل کردیم. در بازرسی بدنی از متهم مقداری مواد مخدر شیشه و پایپ کشف کردیم که احتمال می‌رفت مقداری از آن را وی ساعتی قبل مصرف کرده و از حالت طبیعی خارج شده‌است.
تیم جنایی در گام بعدی از شاهدان عینی تحقیق کردند. یکی از شاهدان گفت: لحظه حادثه مرد جوان در حال عربده‌کشی بود و با قمه به مردم حمله می‌کرد که مأموران از راه رسیدند. او به مأموران هم با قمه حمله کرد که یکی از مأموران پس از شلیک تیر هوایی به او شلیک کرد.
تیم جنایی همچنین در بررسی‌ها بعدی فیلم دوربین محل حادثه را بازبینی کردند که حکایت از این داشت گزارش مأمور پلیس درست است و مرد فوت شده پس از ایجاد رعب و وحشت به دستورات و هشدار‌های مأموران توجهی نکرده و با قمه به آن‌ها حمله کرده است.
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد مرد فوت شده به دستور قاضی مرادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار