کد خبر: 916653
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
روزنامه شرق هم دلواپس برجام اروپایی شده است. این روزنامه در سرمقاله خود با اشاره به نشست ایران و پنج کشور باقی‌مانده عضو برجام، نوشته که «از بیانیه پایانی نشست و همچنین سخنان وزیر خارجه ایران می‌توان دریافت همچنان تضمین روشنی برای مسئله اصلی ایران که همانا ارتباطات مالی بانکی است، ارائه نشده و به کلی‌گویی اکتفا شده است... چند روز قبل اعلام شد پارلمان اروپا به بانک سرمایه‌گذاری اروپا این اجازه را داده که در ایران فعال شود. این در حالی است که یک ماه قبل این بانک، خود را ابزار نامناسبی برای حفظ برجام بدون امریکا نامیده بود چراکه سرمایه‌گذاری‌های مشخصی در ایالات‌متحده دارد... (پیش از این) نیز با وجود به‌نتیجه‌رسیدن برجام، ارائه مجوز این سازمان برای هر نوع معامله‌ای با ایران، به‌سختی انجام می‌شد که برای نمونه مجوز فروش بوئینگ و ایرباس به ایران را می‌توان نام برد... فراموش نکنیم حتی زمانی که امریکا عضو معاهده برجام بود، مسئله روابط بانکی ایران حل نشد.»
روزنامه شرق بعد از ماه‌هایی طولانی سرانجام اذعان کرد که برجام آن فتح الفتوحی نبود که معرفی‌اش کردند و حالا همان حرف‌هایی را می‌زند که دلواپسان از ابتدا می‌گفتند. وگرنه روزنامه شرق که حالا از بدعهدی‌ها حتی پیش از خروج امریکا از برجام می‌نویسد، روزگاری تیتر یک می‌زد که «امضای کری تضمین است.» اخیراً اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم به استمرار مشکلات بانکی در پسابرجام اذعان کرده و گفته که «محدودیت‌های بانکی از سال ۹۰ وجود داشته و تاکنون برطرف نشده است و مبادلات بانکی ما همواره با هزینه همراه بوده که برای حل این مسئله به دنبال راهکار‌هایی خواهیم بود.» خود حسن روحانی هم کمی قبل‌تر به مشکلات بانکی حتی پس از برجام اشاره کرده و گفته بود که «چهار سال است که با گونی دلار می‌آوریم.»
این در حالی است که روحانی در سال ۹۴ گفته بود: «تمامی تحریم‌های مالی و بانکی و حتی تحریم‌های تسلیحاتی، یکباره و به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار