کد خبر: 916646
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
دبیر ستاد یادواره عملیات لیلة‌القدر:
دبیر ستاد نخستین یادواره عملیات لیلة‌القدر گفت: نخستین دوره یادواره عملیات لیلة‌القدر بیست و سوم تیر ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در ارومیه برگزار می‌شود.

مصطفی میلان لک اظهار داشت: این عملیات در سال 1363 در چهار منطقه از جنوب غربی سلماس به سمت روستای دوستان، از روستای هشتیان به طرف روستای اسپی دره، از روستای هورسین به طرف روستای حسن لو و سلطان و از سه راهی چره به طرف گل شیخان و و اربیلان اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات حدود 20 نفر از رزمندگان اسلام شهید شدند و بیش از 400 نفر از معاندان نیز خود را تسلیم نیروهای ایرانی کردند.

دبیر ستاد نخستین یادواره عملیات لیلة‌القدر با اشاره به این که این عملیات مورد غفلت قرار گرفته و بهایی به آن داده نشده است، گفت: ثمره آن امنیت پایدار برای منطقه است که باید بیش از پیش این مهم را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 60 شهید مهدی باکری در منطقه امنیت پایداری ایجاد می‌کند که از طریق صحبت و با حضور در محافل عموم بود که پس از شهادت این بزرگمرد این امنیت از بین رفته و به حالت اولیه خود بر می ‌گردد.

میلان لک افزود: با برگزاری چنین یادواره هایی باید به جوانان بفهمانیم که وجب به وجب این خاک مملوء از خون شهدا است و امنیت امروز را مدیون ایثار رزمندگان ایران اسلامی هستیم.

وی با اشاره به وجود امنیت میان شیعه و سنی، گفت: در طول این عملیات اکراد منطقه در کنار بسیجیان و رزمندگان از مرز و خاک دفاع می‌کردند و امنیتی که ایجاد شده قرارگاه حمزه نقش به سزایی دارد و ما هم امروز وظیفه داریم تا عملیات صورت گرفته را به همگان نشان داده و رشادت های شهدا را برای مردم تبیین کنیم.

دبیر ستاد نخستین یادواره عملیات لیلة‌القدر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص به تصویر کشیدن کارهای فرهنگی، اظهار داشت: مستند ده دقیقه‌ای از عملیات لیله القدر تهیه شده و موضوع فرهنگی قرار دادن این برنامه‌ها به خوبی مدنظر قرار گرفته تا فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

وی تجلیل از فرماندهان عملیات و افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی در بوستان ولایت را از دیگر برنامه های جانبی یادواره خواند و افزود: این عملیات همه ساله در ارومیه برگزار خواهد شد.

گفتنی است که یادواره عملیات لیلة‌القدر 23 تیرماه راس ساعت 11 صبح با سخنرانی سردار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در جاده نازلو، مجموعه فرهنگی امام علی (ع) نیروی انتظامی برگزار می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر