کد خبر: 916540
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد؛
محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با .... از انتشار کتاب "آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد" خبر داد.

روزی‌طلب با تاکید بر لزوم شناساندن افراد تاثیرگذار در نهضت اسلامی به نسل جوان یادآور شد: اسناد و گزارش‌های به جا مانده از دوران رژیم پهلوی از جمله مهم‌ترین منابع در جهت شناخت افراد و شخصیت‌های تاریخی است و انتشار این اسناد می‌تواند بسیاری از گره‌های تاریخی را باز کند. این وظیفه مهم هم بر عهده موسسات و مراکز تاریخی است که با ارائه تصویر کاملی از این افراد، جوانان را در جهت شناخت چهره‌های مهم انقلاب اسلامی یاری کند.
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه برخی از این چهره‌های مهم و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی تاکنون چنان که شایسته است به نسل جوان معرفی نشده‌اند که از آن جمله می‌توان به شخصیت بی‌‌نظیر آیت‌الله احمد جنتی اشاره کرد. از این رو در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، کتاب "آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد" از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی آماده شده تا در اختیار علاقمندان قرار بگیرد تا ضمن مرور فعالیت‌های مبارزاتی آیت‌الله جنتی، جوانان با شخصیت این عالم مبارز بیشتر آشنا شوند.
محمدحسن روزی‌طلب در معرفی این اثر گفت: کتاب "آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد" شامل تمامی نامه‌ها، تلگراف‌ها و اسناد مربوط به مبارزات آیت‌الله جنتی با رژیم ستم شاهی است. زندگینامه آیت‌الله جنتی بخش ابتدایی کتاب را شامل می‌شود. این زندگینامه بر اساس سیر وقایع تاریخی پس از سال 1305 به نگارش در آمده و منبع اصلی این بخش، خاطرات ثبت شده ایشان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین از انتشار حدود از 200 سند درباره آیت‌الله جنتی در این کتاب خبر داد و افزود: برای نخستین بار در این کتاب نزدیک به 200 سند مربوط به فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی آیت‌الله جنتی به چاپ رسیده است که نامه‌های رد و بدل شده میان آیت‌الله جنتی و دیگر انقلابیون، انتقال اخبار مبارزات به زبان عربی، متن تلگراف‌های امضا شده، برگه‌های بازجویی و اسناد مربوط به تبعید ایشان به خارک و اسد‌آباد،‌ گزارش‌های ساواک از فعالیت‌های ایشان و نیز مشخصات فردی آیت‌الله جنتی با دستخط خودشان بخشی از این اسناد است که برای نخستین بار در این کتاب به چاپ می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار