کد خبر: 916496
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
ناظم دبیرستان معین تهران که به اتهام تعرض به هشت‌دانش‌آموز بازداشت شده‌است، روز گذشته در مجتمع قضایی ارشاد تهران پای میز محاکمه ایستاد.
رسیدگی به جریان این پرونده اواخر خردادماه امسال و همزمان با طرح شکایت علیه ناظم خطاکار به جریان افتاد و جنجال زیادی به پا کرد. هر چند در گزارش‌های اولیه اعلام شد که وی دانش‌آموزان را مورد آزار جنسی قرار داده، اما تحقیقات بعدی پلیس و گزارش پزشکی قانونی نشان داد که رابطه جنسی بین ناظم و دانش‌آموزان برقرار نشده است با این حال با کامل شدن تحقیقات، هشت‌دانش‌آموز متوسطه دوره اول علیه وی اعلام جرم کردند و بازپرس، ناظم خطاکار را به اتهام تشویق به فساد و کودک‌آزاری مجرم شناخت و پرونده برای رسیدگی به مجتمع قضایی ارشاد تهران فرستاده شد. متهم صبح دیروز در اولین جلسه غیرعلنی که با حضور شاکیان برگزار و محاکمه شد.
رسیدگی به پرونده طولانی نخواهد شد
رئیس کل دادگستری استان تهران در واکنش به برگزاری اولین جلسه محاکمه به فارس گفت: طبق صحبتی که با رئیس دادگاه داشته‌ام پیش‌بینی بر این بود که حداکثر طی دو جلسه، رسیدگی به این پرونده به پایان برسد، با این حال ادامه دادرسی منوط به توضیحات شکات، دفاعیات متهم و صحبت‌های نماینده دادستان است.
غلامحسین اسماعیلی، درباره دلیل برگزاری جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی گفت: به موجب قانون در پرونده‌هایی که مربوط به موضوع منافی عفت است الزاماً باید رسیدگی غیرعلنی باشد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به اینکه آیا در ادامه رسیدگی به پرونده نیاز مجدد به استعلام از پزشکی قانونی وجود دارد یا خیر گفت: آنچه که در فرایند دادسرا مورد نیاز بود و باید از پزشکی قانونی استعلام می‌شد صورت گرفته و نکته مهم این است که بر اساس ادعای مطروحه از سوی برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان نیازی به بررسی بچه‌ها در پزشکی قانونی نبود، اما همه آن‌ها از جنبه‌های روانشناختی مورد بررسی قرار گرفتند.
اسماعیلی در خصوص عنوان اتهامی متهم در کیفرخواست گفت: ما به لحاظ قانونی و به عنوان مرجع قضایی تا زمانی که حکم قطعی صادر نشود، نمی‌توانیم جزئیات را بیان کنیم و موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح هم می‌شود چندان دقیق نیست.
وی تأکید کرد: در مواردی که طرفین پرونده برخلاف قانون در خصوص جزئیات پرونده اطلاع‌رسانی کند قطعاً به آن‌ها تذکر داده شده و برخورد صورت می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار