کد خبر: 916432
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
گفت و گوی «جوان آنلاين» با مجید مصاحبی، دبیر جشنواره فیلم های انسان دوستانه «آسا»
چندي قبل نخستین دوره جشنواره جهانی فیلم های انسان دوستانه (آسا) با پیام «جهان تکرار دوست داشتن است» در کشورمان برگزار شد

سرويس فرهنگي جوان آنلاين - بهنام صدقی: چندي قبل نخستین دوره جشنواره جهانی فیلم های انسان دوستانه (آسا) با پیام «جهان تکرار دوست داشتن است» در کشورمان برگزار شد. مجید مصاحبی، دبیر اين جشنواره جهانی از برگزاري اين جشنواره در تاريخ 28 سپتامبر تا 2 اکتبر در شهر وایمار واقع در کشور آلمان خبر داده بود. به همين مناسبت به سراغ او رفته ايم تا در اين خصوص گفت و گويي كوتاهي با وي داشته باشيم. مشروح اين همكلامي را در ادامه مي خوانيد.

آقاي مصاحبی! امسال چندمين دوره از جشنواره فيلم آساره برگزار مي شود؟

امسال دومین دوره جشنواره است که در کشور آلمان در شهر فرهنگی وایمار به صورت بین المللی برگزار می شود.

اهداف برگزاري اين جشنواره چيست؟

سینما امکانی پر قدرت برای انتقال مفاهیم و موضوعات مختلف است. جشنواره فیلم آسا با بهره گیری از این مهم و با هدف ارتقای سطح تفکر انسان دوستانه و فراهم آوردن فضایی مشترک در گستره ای جهانی، با به کارگیری موضوعاتی چون دنیای بدون مرز، فقر آب، کودکان در فجایع جهانی و آسیب های ناشی از جنگ، در تلاش برای بهبود روابط انسانی در این همزیستی است.

سينمای ايران متهم به جشنواره زدگي است. براي برگزاري اين جشنواره چه الويت ها و ويژگي هايي تعريف كرديد كه از مابقي جشنواره ه متفاوت تر باشد؟

در پاسخ به این سوال دو نکته عرض می کنم. نکته اول اینکه جشنواره فیلم های انسان دوستانه «آسا» یک رویداد جهانی است که متعلق به سینمای ایران نیست و مشمول فضای حاکم بر سینمای یک کشور نخواهد بود و نکته دوم اينكه در صورتی که جشنواره های موضوعی در خدمت موضوع خود باشند و همزمان، استانداردهای حرفه ای سینما را بشناسند و رعایت کنند قطعا آن رویداد در هر کشوری حائز اعتبار بوده و نیاز به برگزاری آن مشهود خواهد شد، موضوع جشنواره زدگی زمانی قابل طرح است که رویدادی با آگاهی از بی اثر بودن بر اجرای خود اصرار کند که امید دارم همه ما از این اشکال به دور باشیم.

چه نهادهاي در برگزاري اين جشنواره به شما كمك كرده اند؟

این جشنواره تا این لحظه با همکاری شهر وایمار به کار خود ادامه می دهد و تا این تاریخ اسپانسر و مشارکت کننده ای را دعوت نکرده که البته به زودی از کشورهای مختلف از نهادهای متخصص و مرتبط دعوت به همکاری خواهد داشت.

آقاي مصاحبی! چه تعداد فيلم در اين دوره از جشنواره حاضر است و از چه كشورهاي است؟

ما فراخوان جشنواره را در سطح جهانی منتشر کردیم و بیش از سه ماه برای ارسال آثار زمان در نظر گرفتیم، مهلت ارسال آثار به تازگی به پایان رسیده و استقبال چشمگیر فیلسازان باعث خرسندی برگزار کنندگان این رویداد شد. دبیرخانه جشنواره در کشور آلمان ۲۷۰۰ فیلم از ۱۲۶ کشور دریافت کرد که این آمار به نظرم نشان دهنده اهمیت این موضوع در بین اهالی هنر است. امیدوارم این جشنواره نماینده لایقی برای این گردهمایی گسترده آثار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار