کد خبر: 916403
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
نگاهی به اقدام قابل تحسین رئیس دانشگاه آزاد
اقدام قابل تحسین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در برکناری فوری یک مدیر متملق باید نمونه ای باشد برای فراگیر شدن برخورد قاطع با مدیران و زیردستان چاپلوسی که با نفوذ در مناسب حکومت سعی در حفظ یا ارتفای جایگاه خود دارند

سرویس اجتماعی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: انتشار عکس‌های نشست خبری رییس واحد ساوه دانشگاه آزاد اسلامی که در آن عکس‌های علی‌اکبر ولایتی و فرهاد رهبر با ابعاد بزرگی در سالن کنفرانس قرار داده شده بود، باعث شد تا فرهاد رهبر، با تصمیمی قاطع و انقلابی رییس دانشگاه آزاد واحد ساوه را برکنار کند.
 
متأسفانه نمونه‌ی اقدام زشت و ناپسند رئیس دانشگاه آزاد ساوه سالیانی است که به رویه‌ی برخی از مدیران میانی کشور تبدیل گشته و آفت چاپلوسی و تملق گریبان اغلب مسئولان را گرفته است. هرچند مسئولین پاک دست و زحمت کش در نهاد‌ها و سازمان‌های عمومی و دولتی کم نیستند، اما مجیزه گویی، تملق و چاپلوسی رفتار رایج و متداول برخی از مدیران شده است.
 
باید بپذیریم که جامعه ما از پدیده مذموم "تملق" رنج می‌برد، بهرحال ذات انسان با تعریف و تمجید موافق است و این تمجید‌ها آهسته در وجود هر آدمی احساس غرور کاذب ایجاد میکند و همین‌جاست که شایسته سالاری جای خود را به مدح و ثناگوئی می‌دهد. مدیر چاپلوس با بی تعهدی، خسارت‌های جبران ناپذیری به بدنه تصمیم‌گیر کشور وارد می‌کند و رواج این روحیه باعث می‌شود که دیگر خلاقیت و نوآوری و از همه مهمتر طرح انتقاد از بین برود و رفتار‌های غیرصادقانه و چاپلوسانه ظهور کند.
بعضی از مدیران از قبول انتقاد هراس دارند از این‌رو می‌کوشند تا مدیرانی استفاده کنند که بدون اجازه آن‌ها آب نخورند! و در جلسات تصمیم‌گیری چشم به دهن او بدوزند که همین موضوع زمینه بروز فرهنگ چاپلوسی شده است.
 
اقدام قابل تحسین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برکناری فوری یک مدیر متملق باید نمونه‌ای باشد برای فراگیر شدن برخورد قاطع با مدیران و زیردستان چاپلوسی که با نفوذ در مناصب حکومت سعی در حفظ یا ارتقای جایگاه خود دارند. نگاه به سیره و رفتار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که برخورد با رفتار متملقانه در زندگی آنان به وفور یافت می‌شود. در چندسال اخیر نمونه‌های فراوانی از واکنش‌های تند رهبری به چاپلوسی برخی افراد منتشر شده است، ولی متاسفانه برخی مسئولین بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی در این قضیه آن جدیتی که رهبری از خود نشان داده‌اند را بروز نمی‌دهند و در برخورد با مدیران متملق سهل انگاری می‌کنند.
 
کشوری که بر پایه ارزش‌ها و مفاهیم دینی بنا شده باید از آثار خودنمایی، تملق و چاپلوسی دور باشد و امید است رفتار اخیر رئیس دانشگاه آزاد، نصب العین صاحبان مناصب حکومتی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار