کد خبر: 916334
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
شهردار دامغان خبر داد
شهردار دامغان از اجرای 75 پروژه عمرانی در دامغان در سال جاری با هزینه 330 میلیارد ریال خبر داد.

مسلم نصرتی با اشاره به اینکه بخش اعظم درآمدهای شهرداری مردمی است و از طریق پرداخت عوارض و مشارکت‌های اقتصادی به دست می‌آید، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده، مردم دنبال اولویت‌ها و نیازهای اولیه زندگی خود هستند و این موجب کاهش درآمدهای شهرداری خواهد شد.

شهردار دامغان به سنت‌های قدیمی مردم اشاره کرد و گفت: مردم در گذشته محل و کوچه خود را آب و جارو می‌کردند؛ ولی در حال حاضر مشارکت مردم بسیار کم شده که از این جمله می‌توان به روشنایی در منازل، کاشت گل و گیاه و قرار دادن سطل زباله در منزل اشاره کرد.

وی همچنین از تصویب طرح جامع شهرسازی و تکمیل طرح نرم‌افزاری جامع شهرسازی دامغان خبر داد و گفت: به‌زودی پیمانکار انتخاب و طرح تفصیلی دامغان در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین با اجرای کامل طرح نرم‌افزاری جامع شهرسازی، شهروندان می‌توانند همه امور خود در ارتباط با شهرداری را به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت انجام دهند.

نصرتی ادامه داد: کارخانه آسفالت دامغان بیش از 45 هزار تن تولید در سال 96 داشته و از دیگر موارد خدمات شهرداری دامغان، تأمین پارکینگ موردنیاز مساجد و تکایا بوده است.

شهردار دامغان بودجه پیش‌بینی‌شده برای سال 96 را 520 میلیارد ریال اعلام کرد که درنهایت تفریغ بودجه نهایی به 630 میلیارد تومان رسید که البته بخشی از آن به‌صورت دریافت وام عرضه می‌شده که با توجه به عدم شرایط دریافت، برای آن اقدامی صورت نگرفت.

وی همچنین پیش‌بینی بودجه سال 97 شهرداری دامغان را 548 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طبق قانون 60 درصد از بودجه شهرداری به بخش جاری و 40 درصد در بخش عمرانی هزینه خواهد شد؛ اما شهرداری دامغان با برون‌سپاری بخش قابل‌توجهی از امور به پیمانکاران و کوچک‌سازی سیستم دولتی، هزینه‌های جاری را به 40 درصد رسانده و جهت تسریع در تحول شهر، 60 درصد مابقی را صرف پروژه‌های عمرانی می‌کند.

نصرتی در رابطه با طرح تعریض خیابان امام هزینه کلی طرح را 110 میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون 70 میلیارد ریال آن تأمین اعتبار شده و این طرح هم‌اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

شهردار دامغان با اشاره به اجرای 75 پروژه عمرانی در سال جاری، هزینه مجموع را 330 میلیارد ریال عنوان کرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بهسازی محله‌های کم‌برخوردار و بافت قدیمی، تکمیل ورودی شرقی دامغان، بازسازی پارک ملت، بهسازی پارک دانشجو به مساحت چهار هکتار، پارک شهرک گلستان، بازسازی میدان شهید شاهچراغی، تعریض خیابان امام خمینی (ره) و رونمایی از المان دو شهید خلبان دامغان در میدان صددروازه به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر