کد خبر: 916240
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
گزارش «جوان آنلاین» از رویکرد مثبت رسانه ملی در پخش بدون سانسور نظرات مردم
شنیدن حرف مردم و انتشار آن از رسانه ملی کمترین کاری است که در شرایط کنونی باید انجام داد.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: در روزهایی که گذشت افزایش برخی از قیمت‌ها و نابسامانی در حوزه اقتصاد باعث شد نارضایتی‌هایی در جامعه ایجاد شود تا جایی که هفته گذشته برخی از بازاریان تهران در اعتراض به نوسانات ارزی و بی‌ثباتی اقتصادی مغازه‌های خود را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده و با تجمع‌هایی خواستار رسیدگی فوری دولت به اوضاع نابسامان کسب و کار شدند.

دراین بین شنیدن حرف مردم و نشستن پای درد و دل بازاریان می‌توانست التیامی باشد بر فریاد مردمی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. "حسین یکتا" روایتگر روز‌های دفاع مقدس این بار نه برای روایت هشت سال جنگ تحمیلی بلکه برای شنیدن درد مردم و روایت مشکلات معیشتی آنان در بازار تهران حضور پیدا کرد و با تهیه مستندی پای درد دل آن‌ها نشست.

مستند «روایت مردم» روایتی بود از ناگفته‌های مردم و مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان به‌همراه نقد و درد و دل‌هایی آنان از نحوه اداره کشور. راوی این قصه (حاج حسین یکتا) در این مستند پانزده دقیقه‌ای به کوچه و بازار می‌رود و میان قشر‌ها و اصناف مختلف حرف‌هایشان را می‌شنود. دراین مستند بازاریان با انتقاد از مسئولان کشور معتقدند مسئولین به آنچه وعده می‌دهند، عمل نمی‌کنند و وعده‌هایشان برای رفع مشکلات اقتصادی بی‌نتیجه بوده است.

شنیدن درد مردم و انتشار آن از رسانه ملی کمترین کاری است که در شرایط کنونی باید انجام داد. در سال‌های گذشته رسانه ملی با این موضوع محتاطانه برخورد می‌کرد.

هدف از پخش مستند‌هایی نظیر «روایت مردم» این نیست که تمام مشکلات مردم برطرف شود و انتظار هم از یک برنامه تلویزیونی این نیست، بلکه آنچه به واسطه پخش چنین مستند‌هایی به دست می‌آید اعتمادی است که مردم به مسئولین و رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی پیدا می‌کنند. مردم به‌جای اینکه صدایشان از رسانه‌های خارجی پخش شود، آن حرفی که دوست دارند، از رسانه ملی پخش می‌شود. مردم متوجه می‌شوند که صدایشان از طریق رسانه به مسئولین و به آن‌هایی که دست‌اندرکارند می‌رسد. این همان کار مهمی است که صداوسیما با هنرمندی حاج حسین یکتا در قالب یک مستند به خوبی انجام داد. امید است این رویه ادامه پیدا کند و رسانه ملی تریبون درد‌ها و گلایه‌های اقشار مختلف جامعه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار