کد خبر: 916220
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
مدیر مجموعه تخت فولاد خبر داد
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از بهره‌برداری فاز نخست موزه تخت فولاد تا پایان سال 97 خبر داد و گفت: قرار است این موزه در دو بخش مشاهیر و سنگ‌های تخت فولاد که شامل اشیا، دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی است که از این شخصیت‌ها به یادگار مانده جانمایی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سید علی معرک‌نژاد اظهار کرد: تخت فولاد مجموعه‌ای تاریخی، فرهنگی و مذهبی با وسعت 75 هکتار است که آرامگاه بیش از 200 هزار نفر از شخصیت‌های دینی، ملی و مذهبی را در خود جای داده است.

وی افزود: وجود مقبره علما و شخصیت‌های بزرگ در کنار معماری و جلوه‌های هنری تخت فولاد از قبیل سنگ قبور ارزشمند با نقوش گیاهی، حیوانی، جانوری و همچنین نقوش خط خوشنویسی سبب شده تا این مکان به سایت‌موزه‌‌ای روباز تبدیل شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: معمولاً در چنین فضایی علاوه بر وجود سایت‌موزه‌های روباز، موزه‌های سرپوشیده و تخصصی به لحاظ بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از جنبه‌های فرهنگی و هنری آثار وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین جهت این نیاز در سایت‌موزه تخت فولاد احساس شد و با توجه به اقدام مدیران قبلی در راه‌اندازی موزه‌هایی همچون موزه مشاهیر به این نتیجه رسیدیم که این موزه‌ها باید توسعه و ارتقا پیدا کنند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: محوریت شخصیت‌ها و بحث‌های سنگ قبور در مجموعه تخت فولاد سبب شد تا موزه بزرگ تخت فولاد در تکیه میرفندرسکی جانمایی شود.

وی اذعان داشت: قرار است این موزه در دو بخش مشاهیر و سنگ‌های تخت فولاد که شامل اشیا، دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی است که از این شخصیت‌ها به یادگار مانده جانمایی شود.

معرک‌نژاد تصریح کرد: سنگ‌های ارزشمندی که در موزه‌هایی همچون موزه ارامنه است، به دلیل محدودیت وسعت مکان نگهداری به این مکان انتقال خواهند یافت تا مردم بتوانند از ظرفیت آثار ارزشمندی که در تخت فولاد به‌ جا مانده به لحاظ جنبه‌های فرهنگی و هنری استفاده بیشتری ببرند.

وی با بیان این‌که احداث این موزه در 3 فاز مشاهیر و مفاخر، سنگ تخت فولاد و مشاهیر دیگر تخت فولاد صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: فاز نخست این موزه تا پایان سال جاری و در قسمت بختیاری‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در پایان اضافه کرد: برای مرمت مجموعه تخت فولاد و تبدیل آن به یک موزه 500 میلیون تومان و برای ساخت و راه‌اندازی فاز نخست موزه تخت فولاد حدود 150 تا 250 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌ شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر