کد خبر: 916216
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
مسئول مرکز اردویی سپاه صاحب‌الزمان اصفهان (عج) :
روایت‌گری حماسه شهدای اصفهان در منطقه عملیاتی والفجر ۴ را شاهد هستیم و از ظهر روز سوم حرکت به سمت همدان به منظور بازدید از باغ‌ موزه همدان را در برنامه قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مسئول مرکز اردویی سپاه صاحب‌الزمان اصفهان (عج) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیاتهای غرب وجنوب  با تشریح سفر راهیان نور وبرنامه های سفر بیان داشت : هر روز 6 دستگاه اتوبوس از اصفهان به سمت کردستان حرکت خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار عباس محمدی اذعان نمود : از 16 تیر تا سوم مرداد ماه حلقه های صالحین پایگاههای بسیج و از چهارم مرداد تا 10 شهریور ماه اقشار مردم و آحاد بسیجیان می توانند در این اردوها نام نویسی و شرکت کنند.

وی ادامه داد: تابستان سال گذشته 16 هزار نفر در این اردوها شرکت کردند و امسال این میزان به 25 هزار نفر خواهد رسید.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب الزمان (عج )اضافه کرد: این اردوها به صورت سه روز کامل برنامه ریزی شده است و شامل برنامه های متنوعی از جمله نمایش رزمی وقایع کردستان، شب های خاطره، حضور در یادمان باشگاه افسران، پخش فیلم های سینمایی، حضور مناطق عملیاتی والفجر 10 و والفجر4، حضور در شهرهای مریوان و سنندج و همچنین بازدید از موزه دفاع مقدس همدان است.

محمدی ابراز کرد: کلیه اتوبوس ها با رعایت شرایط ایمنی و سلامت زائران در مسیر تردد می کنند و دارای بیمه هستند و علاوه بر این کلیه بسیجیان نیز تحت پوشش بیمه غرامت بسیج قرار خواهند گرفت.

وی خاط نشان کرد :اردوهای راهیان نور جنوب هر ساله در اسفند ماه و ایام نوروز و در ایام تابستان اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می شو واستان اصفهان بیش از پنج هزار و 600 شهید در مناطق عملیاتی کردستان تقدیم انقلاب کرده است.

عباس محمدی اظهار داشت: تنها پنج هزار و ۶۰۰ رزمنده اصفهانی در کردستان به شهادت رسیدند به نوعی که آمار شهدای این استان از خود کردستان بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر در استان اصفهان دوره‌های روایت‌گری را گذرانده‌اند، افزود: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور که از دهه ۷۰ سازمان‌دهی شد انتقال آموزه‌های دوران دفاع مقدس مانند مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی به نسل‌های بعدی و جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب است ضمن اینکه رونق گردشگری و آشنایی جوانان با فرهنگ و آداب رسوم مردمان این مناطق را مدنظر داریم.

مسئول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان این اردوها را منبع آگاهی وشناخت نسل بعدی از دوران دفاع مقدس توصیف کرد و ابراز داشت: اردوهای راهیان نور از بزرگ‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور است و در فرهنگسازی جامعه و در یاد نگه داشتن ویژگی‌های بی بدیل شهدا و رزمنگان دفاع مقدس در ذهن جامعه تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته  بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و کردستان از استان اصفهان اعزام شدند، تاکید کرد: درصدد تغییراتی در مناطق مورد بازدید هستیم به نوعی که سفر به شهر مریوان جایگزین «سقز» و «بانه» می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور غرب به مدت ۵۰ روز برگزار می‌شود، بیان داشت: این اردوها تا سوم مردادماه در قالب اعزام حلقه‌های صالحین مساجد خواهد بود.

وی با بیان اینکه سوم مردادماه تا ۱۰ شهریورماه امسال نیز اردوهای راهیان نور محلی برگزار می‌شود، بیان داشت: در مرحله نخست اردوهای راهیان نور غرب کشور خواهران به مدت ۱۵ روز حضور دارند و برادران در مرحله بعد به شکل مجزا اعزام می‌شوند و بر این اساس ۲۴۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام خواهران و برادران به مناطق عملیاتی راهیان نور در نظر گرفته شده است.

مسئول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از امکان ثبت‌نام برای حضور در اردوهای راهیان نور با ماشین شخصی خبر داد و گفت: ثبت‌نام آن در پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان است و پیش‌بینی حضور بیش از  ۲۵ هزار اصفهانی به غرب کشور و مناطق عملیاتی استان کردستان را داریم.

وی با بیان اینکه روزانه شش دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به مناطق غرب اعزام می‌شوند، گفت: نمایش رزمی حوادث کردستان با حضور ۱۰۰ بازیگر در محوطه اردوگاه حضرت رسول (ص)، روایت‌گری رزمندگان دفاع مقدس، بازدید از یادمان باشگاه افسران، بازگویی ماجرای اغتشاشات سال ۵۹ و بازدید از نمایشگاه‌ها و موزه‌های مختلف برای روز نخست تدارک شده است.

محمدی در ادامه  گفت :با حرکت به سمت مریوان روایت‌گری راویان دفاع مقدس را شاهد هستیم وپس ازبازدید از قرآن خطی زمان خلفای اول در مسجدی در روستای «نگل»، روایت مناطق عملیاتی والفجر در ارتفاع دالانی در روستای دزلی که حوادث خاصی در دوران دفاع مقدس را شاهد بوده است، زیارت یادمان هشت شهید گمنام در شهر مریوان در کنار دریاچه زریوار همراه با روایت‌گری، اسکان در اردوگاه دوم و برگزاری برنامه شبی با خاطره از برنامه‌های روز دوم است.

وی اضافه کرد: روز سوم نیز روایت‌گری حماسه شهدای اصفهان در منطقه عملیاتی والفجر ۴ را شاهد هستیم و از ظهر روز سوم حرکت به سمت همدان به منظور بازدید از باغ‌ موزه همدان را در برنامه قرار دادیم.

محمدی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر زائران استقرار گروه های پزشکی ، امدادی و امنیتی ، فضاسازی محیطی یادمان‌ها را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده عنوان کرد.

وی در پایان گفت: بی ‌شک در این مقطع تاریخی یکی از پشتوانه‌های پیروزی ‌بخش ملت ایران، ثروت ناب ملی هشت سال دفاع مقدس است و امروز فن‌آوری راهیان نور به مثابه عنصری بازدارنده و هویت‌بخش در برابر دشمنان به عامل استحکام و استمرار روح جهاد، مقاومت و سلحشوری در جامعه و نقطه اتصال و پیوند نسل‌های جوان و آینده‌ساز امروز کشور با فرهنگ و ارزش‌های تعالی‌بخش آن دوران پرافتخار و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) شهیدان گرانقدر تبدیل شده است..

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار