کد خبر: 916111
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
به فاصله سه روز پس از اعلام ارائه پیشنهاد عرضه بدون واسطه لاستیک خودرو‌های سنگین به کامیون‌داران در پایانه‌های بار و مسافر، معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری گفت: فروش لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان از فردا آغاز می‌شود.
به گزارش «تسنیم»، یک‌شنبه‌ای که گذشت، معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری از عرضه مستقیم لاستیک با نرخ ارز دولتی در پایانه‌های بار و مسافر سراسر کشور خبر داد و گفت: به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهاد داده‌ایم و اعلام آمادگی کرده‌ایم در پایانه‌های بار و مسافر غرفه به صورت رایگان در اختیار شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده قرار گیرد تا لاستیک بدون واسطه و دلال به دست رانندگان برسد.
وی از قول وزارت صنعت برای عملیاتی‌کردن این پیشنهاد خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم کار عملیاتی شود تا آنجایی که لازم است، قطعات و لاستیک با ارز مصوب در اختیار رانندگان قرار گیرد.
این در حالی است که وی از آغاز توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی از ۱۴ تیرماه خبر داده است.
امانی در اینباره گفته است، در جلسات برگزار شده یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان سازمان راهداری، ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، انجمن صنفی تولید و واردکنندگان لاستیک، تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل بار و مسافر مقرر شد از ۱۴ تیر اطلاعات لاستیک‌های موردنیاز از نظر تعداد، سایز و قیمت در اختیار عاملان مجاز توزیع‌کننده و در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد تا براساس آن توزیع‌کنندگان صرفاً با معرفی‌نامه‌های صادره توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رانندگان اجازه دارند به مدت یک‌هفته نسبت به فروش لاستیک با قیمت مصوب اقدام کنند.
وی افزود: توزیع‌کنندگان به هیچ عنوان حق فروش خارج از معرفی‌نامه‌های صادره نداشته و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه مجاز، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با تأکید بر اینکه روند مذکور هر هفته به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: موجودی لاستیک‌ها از واردکنندگان اخذ و طبق روال فوق اقدام می‌شود و از این تاریخ به بعد همه لاستیک‌های وارداتی مورد نیاز بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صرفاً از روش مذکور توزیع خواهد شد.
به گفته امانی، در صورت نیاز این آمادگی از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد تا محل مناسبی را در پایانه‌های بار و مسافر در اختیار توزیع‌کنندگان لاستیک قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار