کد خبر: 916041
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
پیرو انتشار گزارشی با تیتر «بازی با آمار گردشگری به جای تدبیر امور» مورخ ۵/۴/۹۷ در همین صفحه، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیحاتی به دفتر روزنامه ارسال کرده است.
در توضیح این سازمان آمده است: «به رغم گفت‌وگوی اختصاصی آن روزنامه با محمد محب خدایی، معاون گردشگری این سازمان، تصویر منتشر شده در گزارش مذکور مربوط به مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که هم اکنون سفیر ایران در ژاپن می‌باشد. ضمن قدردانی از توجه آن رسانه به موضوع گردشگری آمار مربوط به این حوزه کاملاً مشخص و روشن است و مشخص نیست تیتر استنباطی بر چه اساسی انتخاب شده است. این سازمان ضمن استقبال از روشنگری رسانه‌ای در حوزه‌های فعالیت خود، رسانه‌ها را به نقد‌های کارشناسی منصفانه و حرفه‌ای و پرهیز از پیش داوری و قضاوت‌های شخصی دعوت می‌نماید.»

توضیح «جوان»
روزنامه «جوان» ضمن عذرخواهی بابت اشتباه سهوی در درج تصویر گزارش مذکور ذکر این نکته را ضروری می‌داند که این روزنامه در حد توان خود همواره از رویکرد‌های درست و منطقی سازمان میراث فرهنگی در قالب گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلف حمایت کرده است و این حمایت را وظیفه رسانه قلمداد می‌کند، اما در مورد مشخصی که ناظر بر سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم تدبیر برای کاهش سفر‌های تفریحی به خارج از کشور در دوران اقتصاد مقاومتی تهیه و منتشر شد به دلیل آنکه جناب محب خدایی معاون محترم سازمان گردشگری در گفت‌وگو با «جوان» مسئله طرح شده را تلویحاً جدی قلمداد نکرده و توصیه کردند به آن پرداخته نشود و آمار‌ها را نافی خروج بی‌رویه ارز از کشور دانستند دارای نقد جدی تلقی می‌کند. بدیهی است که روزنامه «جوان» برای برون‌رفت از شرایط فعلی و ارتقای گردشگری داخلی جهت هرگونه همکاری با سازمان مذکور اعلام آمادگی می‌نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار