کد خبر: 915881
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
در آیین بزرگداشت علامه قطب راوندی در منطقه راوند عنوان شد:
طی مراسمی با حضور روحانیون و مردم منطقه راوند، مراسم بزرگداشت ارتحال علامه قطب الدین راوندی در فرهنگ سرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت  در این مراسم با بیان اینکه قطب راوندی، عالم جامعی است که تمام آثار علمای گذشته را در آثار خود زنده کرده، خاطر نشان کرد: علامه قطب الدین راوندی از بزرگترین علمای شیعه در قرن ششم هجری قمری است که ۶۰ جلد کتاب در علوم گوناگون و معارف اسلامی نگاشته است.

حجت الاسلام محمدرضا صبوحی در رابطه با معرفی شخصیت علامه قطب راوندی گفت: وی کسی است که در تفسیر، جزء اولین مفسران بوده و آثار قطب الدین در علوم گوناگون و معارف اسلامی به بیش از 60 جلد می‌رسد.

وی اظهار داشت: منطقه راوند به جهت علامه قطب راوندی و ابوالرضا راوندی یک پشتوانه عظیم فرهنگی دارد و جایی با این سبقه فرهنگی دینی که در زمان خلفای عباسی چنان شخصیت ها و علمای بزرگی داشته،  امروز باید از نظر فرهنگی بسیار پیشرو باشد و مردم  این منطقه باید قدردان علمای آن باشند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به نقش علما و وظیفه مرم اشاره کرد و افزود: علما بین مردم و اهل بیت قرار گرفته اند و اگر قرار است در مسیر اهل بیت حرکت شود باید از طریق علما و با راهنمایی آنها این امکان فراهم شود.

حجت الاسلام صبوحی با اشاره به اینکه حوزه و عالم جایگاه اسلام است، تنها مسیر امن برای رسیدن به اهل بیت(ع) را در عصر غیبت امام زمان (عج) حرکت از گذرگاه عالمان دینی عنوان کرد و به بیان وظیفه علما و همچنین مردم در قبال یکدیگر پرداخت و تصریح کرد:رفتار، گفتار وحرکات یک عالم باید به نحوی باشد که مردم را به سوی معصومین(ع) هدایت کند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در مراسم بزرگداشت ارتحال علامه قطب راوندی، دعوت مردم  از شک و تردید به یقین، زنده کردن امید در دل مردم، دوری از ریا و دعوت به اخلاص ،عالمانه و منصفانه صحبت کردن، دعوت به زهد و حرکت در مسیر خیرخواهی و حق را از جمله وظایف عالمان دینی در عصر غیبت امام زمان(عج) برشمرد. 

مدیحه سرائی شاعر آیینی حسن هارونی، شعرخوانی علی اصغر رجب زاده متخلص به زهیر کاشانی عضو انجمن ادبی علامه سید ابوالرضا راوندی و سخنرانی دانشمند حجت الاسلام محمدرضا صبوحی کارشناس مرکز تخصصی مهدویت همراه با اجرای مسابقه از برنامه های مراسم بزرگداشت ارتحال علامه قطب الدین راوندی بود.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت ارتحال علامه قطب الدین راوندی به همت موسسه فرهنگی مذهبی اربعین و مجمع قرآنی محبان چهارده معصوم و همچنین فرهنگ سرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

علامه قطب الدین راوندی در چهاردهم شوال سال 573 هجری قمری در شهر قم دیده از جهان فرو بست و پیکر مطهرش در صحن بزرگ حضرت معصومه (ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر