کد خبر: 915683
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان :
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۵۵ درصد جانباختگان تصادفات موتورسیکلت سواران هستند، استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن کشور است اما وضعیت مناسبی در حوزه ترافیک ندارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون جرایم ارتکابی فضای مجازی در 3 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه پلیس فتا کماکان با افزایش جرم مواجهیم به گونه‌ای که 100 درصد جرم در فضای مجازی رشد کرده و همچنان برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی در صدر جرایم است و کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بعد از آن قرار دارند.

سردار مهدی معصوم بیگی: با توجه به بررسی‌های میدانی عمده این جرایم ناشی از عدم آگاهی و سواد اینترنتی، فریب و همکاری است که قربانیان خودشان فرصت ارتکاب جرم را در اختیار مجرم قرار می‌دهند. هرچه مردم این حوزه را بیشتر بشناسند و آموزش ببینند فضای ارتکاب جرم از مجرمان گرفته می‌شود چون عمده جرایم ناشی از همکاری قربانی جرم یا عدم اطلاع از شرایط فضای مجازی است.

شیب تند مهاجرت جرم به فضای مجازی

وی با بیان اینکه باید به نقش آموزش همگانی و افزایش دانش مردم بیشتر پرداخت، گفت: مهاجرت جرم به فضای مجازی با شیب تندی درحال انجام است و افزایش بیش از 100 درصدی حاکی این امر است اما با تلاش همگانی می‌توان این روند رشد جرم در فضای مجازی را کنترل کرد.

معصوم بیگی ادامه داد: شناسایی سایت‌های مجرمانه عمومی در 3 ماه نخست امسال 25 درصد رشد داشته، بازدید نظارتی و آموزش تخصصی واحدهای صنفی اینترنتی با قوت درحال انجام است تا فضایی امن برای مردم ایجاد شود، موردی داشتیم که در فضای مجازی اعلام شده به بهانه اعطای ویزا کلاهبرداری شده و فهمیدیم سایت جعلی بوده که تحت پیگرد پلیس قرار گرفت همچنین دستگیری باند کلاهبرداری از افراد سالمند نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار اقتصادی سال، نیروی انتظامی تمرکز خود را بر باندهای کالای قاچاق گذاشته که در 3 ماه نخست امسال پرونده‌های قاچاق بالای 500 میلیون تومان بیش از 200 درصد رشد کرده، پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان بیش از 100 درصد رشد، تعداد باندهای برخورد شده 100 درصد رشد داشته و ارزش ریالی کالای مکشوفه حدود 40 میلیارد تومان بوده که 45 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: دستگیر شدگان حوزه قاچاق اعم از عمده و خرد 18 درصد افزایش داشته و نیروی انتظامی کمر همت بسته و با همکاری گمرک و تعزیرات در این حوزه ورود پیدا کرده‌ایم. در حوزه مقابله با سارقان بالغ بر 4 هزار و 400 نفر سارق دستگیر شدند که تلاش بسیار گسترده‌ای انجام شده و 46 باند سرقت شناسایی و برخورد شده، تلاش شده اموال مسروقه به صاحبان برگردانده شود در سال جاری 32 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم از سارقان گرفته و به صاحبان برگشت داده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: باندهای سرقت منزل حدود 12 میلیارد ریال و یک کیلوگرم طلا هم از مردم سرقت کرده بودند، در سایت‌هایی که کار خرید و فروش اموال دست دوم انجام می‌دهند تعدادی باند و سارق گرفته شدند که از طریق این سایت‌ها ورود پیدا می‌کنند، با فروشنده آشنا می‌شوند و اقدام به دزدی می‌کنند لذا باید هشیار بود تا فرصت ارتکاب جرم در اختیار مجرم قرار نگیرد.

پایتخت فرهنگ و تمدن کشور وضعیت خوبی در حوزه فرهنگ ترافیک ندارد

وی با بیان اینکه آموزش همگانی ماموریت مستمر نیروی انتظامی است، گفت: در 3 ماه نخست در حوزه فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی بیش از 64 هزار نفر آموزش دیدند اما متاسفانه کماکان جان باختگان تصادف موتور سیکلت رتبه نخست را دارد و میانگین در کشور 35 درصد است در استان حدود 55 درصد است که لازم است توسعه فرهنگ ترافیک را جدی بگیریم.

معصوم بیگی تصریح کرد: در این راستا در طرحی با شهرداری هماهنگ شده و موتورسوارها در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند، اما نیروی انتظامی به تنهایی کافی نیست، استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن کشور است اما وضعیت مناسبی در حوزه ترافیک ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی، مرکز مشاوره رایگان در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قرار دارد و بیش از 11 هزار نفر به این مرکز مراجعه کردند و مشاوره گرفتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره «چادرهای آسمانی» خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در 3 ماهه دوم سال جاری برگزار خواهد شد و از فعالان حوزه عفاف و حجاب تقدیر می‌شود. حوزه عفاف و حجاب را باید جدی‌تر گرفت تا آسیب پذیری‌ها کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک در 2 ماه نخست امسال کاهش جانباختگان ناشی از تصادف 20 درصد بوده اما در حوزه جرحی با افزایش 30 درصدی مواجهیم.

معصوم بیگی ادامه داد: طرح تابستانه پلیس راه از ابتدای تابستان کلید خورده و درحال اجراست و ظرفیت‌های خوبی به میدان آمدند تا جانباختگان ناشی از تصادف کاهش یابند، پلیس راه هم از نظر نیرو و هم تجهیزات 30 درصد تقویت شده اما فرهنگ ترافیکی باید ارتقا پیدا کند.

کشف 11 تن مواد مخدر در 3 ماه نخست سال

وی پیرامون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بیش از 55 درصد زندانیان را درگیران مواد مخدر شامل می‌شوند که طلاق و آسیب‌های دیگر را به همراه دارد. حدود 11 تن مواد مخدر امسال کشف شده که نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش داشته همچنین نیروی انتظامی از تجهیزات پیشرفته و کوادکوپتر برای رصد باندها در بیابان و اماکن پنهان استفاده می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شیوع مواد مخدر در استان اصفهان 2.4 است و در کشور بالای 5 است، گفت: در استان اصفهان با بحران مواجه نیستیم اما باید بیشتر پیشگیری کرد، تریاک بیشترین حجم کشفی مواد مخدر را دارد و 67 درصد حجم کشفیات تریاک است و بیش از 5 هزار و 500 نفر دستگیر شدند و 2.5 درصد مصرف کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی  افزود: در 3 ماه نخست امسال 560 هزار تماس با نیروی انتظامی گرفته شده که نسبت به مدت مشابه 20 درصد افزایش تماس‌های مردمی را داشتیم و حدود 60 درصد تماس‌ها قابلیت عملیاتی شدن داشت و مابقی ارشاد و راهنمایی بوده است. میزان رضایتمندی مردم هم طبق گفته مرکز رضایتمندی همگانی ناجا آمار شکایت از کارکنان 28 درصد کاهش و تقدیر از نیروی انتظامی 15 درصد افزایش داشته است.

معصوم بیگی تصریح کرد: در سال جاری 5 طرح سراسری «مرصاد» برای افزایش امنیت و نظم و رضایتمندی مردم اجرا شد و تمام ظرفیت استان برای کسب رضایت مردم به میدان آمده و تعداد کثیری طرح محلی و منطقه‌ای هم اجرا شده است.

نباید اعتراضات به فرصتی برای فعالیت ضد انقلاب تبدیل شود

وی در ارتباط با برخورد نیروی انتظامی با معترضان بیان کرد: اعتراضات مردم صنفی است و بخشی از آن‌ها بحق است و باید درست و به نحوی که نظم و امنیت عمومی خدشه‌‌دار نشود، بیان شود و نیروی انتظامی در کنار مردم و خادم ملت است اما باید مراقب نیروهای ضد انقلاب بود که سوار بر خواسته به حق ما نشود، خودمان باید آن‌ها را دور کنیم چراکه دنبال فرصت برای رسیدن به اهداف خود هستند نه حل کردن مشکلات ما.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای تعالی فرهنگ رفتاری قرارگاه جهادی آموزش راه اندازی شده و برای اعضای نیروی انتظامی دوره‌های آموزشی گذاشته شده تا افراد متوجه شوند چگونه باید بهتر رفتار کرد.

وی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های ایمنی در جاده‌های برون شهری بیان کرد: در طرح نوروزی ایستگاه‌های ایمنی و سلامت با 30 ایستگاه در جاده‌ها راه اندازی شد تا برای استراحت رانندگان آماده باشد و باید این روند را ادامه داد و به مسئولان استانداری گفته شده باید ایستگاه‌ها دائم باشد اما برای اجرای آن نیازمند کمک هستیم.

آخرین جزییات پرونده متهم کودک آزاری خمینی شهری

معصوم بیگی پیرامون پرونده کودک آزاری دختر خمینی شهری گفت: از ابتدای اطلاع رسانی تیم ویژه کشف و شناسایی جرم برای این پرونده تشکیل شد و همچنان درحال پیگیری هستند، اقدامات فنی و عملیاتی نیز درحال اجراست و تمام ظرفیت‌هایی که در مسیر آن خیابان قرار داشت و می‌توانست کمک کننده باشد فعال شده است.

وی افزود: برحسب اظهارات شاهد عینی که چندان دقیق هم نبوده چهره نگاری شده، افراد زیادی که به این چهره نزدیک بودند مورد تحقیق قرار گفتند و مظنونین قابل توجهی در اختیار پلیس هستند و درحال تحقیقات هستیم، اما مورد پیچیده است چون شاهد به وضوح مجرم را ندیده و کودک قادر به کمک کردن نیست که اگر فرد پیدا شد چهره شناسایی شود و ملاحظات کودک هم باید مد نظر باشد تا از این شرایط خارج شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت پلیس فعال شده و این توانمندی در پلیس اصفهان است که این مورد کشف شود، باید توجه داشت همیشه اطلاع رسانی چقدر کمک کننده به قربانی جرم باشد و باید سریع و به موقع عمل کرد.

وی افزود: نمی‌توان درباره پرونده مختوم نشده اطلاع رسانی کرد چون ممکن است سرنخ‌های جرم را از بین ببرد، در پرونده‌ها باعث شده مجرم هشیار شود و مراقبت ویژه از خودش داشته باشد به عنوان مثال شرایط عادی که پلیس می‌توانست بر اوضاع مسلط شود با یک مصاحبه از بین رفت.

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: پلیس در برخی موضوعات بسیار حساس است، شهروندان مثل اعضای خانواده ما هستند تا این لحظه نمی‌توان گفت در کشف مجرم موفق شدیم اما همچنان با قوت پیگیر هستیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها