کد خبر: 915679
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج خبرداد
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، از انجام مراحل پایانی طراحی نرم افزار فروش طرح ترافیک در شهرداری کلانشهر خبر داد.

محمد حاجی جعفری گفت: در مواقع اجرای طرح محدودیت های ترافیکی یکی از نیازهای رایج، فروش مجوز ورود به محدوده است که در حال حاضر با پیگیری این مرکز، نرم افزار سامانه مربوط به این موضوع با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت نظارت و تحویل سامانه طراحی شده است.

 مدیر مرکز کنترل ترافیک در شرح این مطلب افزود: به طور کلی طبقه بندی محدودیت های ترافیکی موجود در شهرهای کشور شامل طرح ترافیک، محدوده زوج یا فرد و محدودیت LEZ می باشد. در صورت تصویب، این سامانه به منظور اخذ عوارض برای تردد خودروهای سنگین و باری سطح شهر برای فروش مجوز ورود به محدوده طرح کاربرد عملیاتی خوبی خواهد داشت که علاوه بر کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک می تواند در راستای درآمدزا کردن سیستم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 وی گفت: اجرای طرح با موضوع محدودیت ترافیکی به عوامل مختلفی بستگی داشته که علاوه بر بخش های سازمانی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف، نیازمند تامین زیر ساخت های مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح ها است.

 حاجی جعفری اذعان داشت: محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی شهر کرج در سال 94 مورد تصویب شورای ترافیک استان قرار گرفت که پیرو آن جهت کنترل مکانیزه محدوده، دوربین های پلاک خوان پیرامون آن نصب شده اند و در ماه های پایانی سال محدودیت زوج یا فرد به صورت نیمه هوشمند از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک و با همکاری اداره راهور استان انجام می شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج اضافه کرد: از این رو با طراحی سایر سامانه ها و طی مراحل قانونی در خصوص تأیید تجهیزات نصب و راه اندازی شده از سوی راهور ناجا می توان امید داشت که امکان عملیاتی شدن این نوع طرح ها در شهر کرج که در کاهش ترافیک و آلودگی هوا موثر بوده و در راستای تامین منافع شهروندی می باشد، میسر گردد.

 وی خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک در سال جاری اجرایی شدن هر چه سریع تر محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی شهر با هدف اجرای برنامه های ترافیکی هوشمند و کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار