کد خبر: 915648
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
اخیراً سخنانی از سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتشر شده که به دلایلی جالب توجه است. او با اشاره تلویحی به انتقاداتی که از فراکسیون امید، فراکسیون مخصوص نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌شود، اذعان می‌کند که برای کنترل روی نمایندگانی که اصلاح‌طلبان به مجلس فرستاده‌اند، باید پارلمان در سایه تشکیل می‌دادیم.
اخیراً سخنانی از سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتشر شده که به دلایلی جالب توجه است. او با اشاره تلویحی به انتقاداتی که از فراکسیون امید، فراکسیون مخصوص نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌شود، اذعان می‌کند که برای کنترل روی نمایندگانی که اصلاح‌طلبان به مجلس فرستاده‌اند، باید پارلمان در سایه تشکیل می‌دادیم. او می‌گوید: «خود من گفتم یک پارلمان سایه بسازیم؛ یعنی چه؟ یعنی اعضایی که رفتند داخل فراکسیون امید، اولاً آن‌ها را کنترل کنیم؛ ثانیاً به این‌ها برنامه بدهیم که کجا، چه کاری انجام دهند، اما اصلاح‌طلب‌ها (چنین کاری) نکردند. من نمی‌توانستم به‌تن‌هایی کاری انجام بدهم. البته خودم به‌تن‌هایی با بعضی از آن‌ها مرتبط هستم، گاهی حرف‌هایی می‌زنند، اما تکروی می‌کنند. بنا بود که چه برای شوراها، چه برای مجلس و چه برای دولت، سایه بسازیم».
حجاریان در حالی از تصمیم اصلاح‌طلبان به منظور ساخت سایه برای شورا و مجلس و دولت می‌گوید که اصلاح‌طلبان بار‌ها نهاد‌های دیگر را متهم به ساخت سایه برای دولت کردند! تصمیمی اصلاح‌طلبانه که البته حجاریان ناراحت است که چرا اجرایی نشده است! روزنامه شرق می‌نویسد: «بحث دولت سایه از آن موضوعاتی بود که اگرچه اصولگرایان و به طور ویژه سعید جلیلی مطرح کردند، اما مورد توجه اصلاح‌طلبان هم قرار گرفت. عباس عبدی، محسن میردامادی و البته شخص حجاریان از تشکیل دولت سایه حمایت کردند. این موضوع، اما شکل عملی به خود نگرفت. حالا سعید حجاریان معتقد است که شاید اگر برای همه ارکان انتخاباتی، «سایه» در نظر گرفته می‌شد، شاهد وضعیت کنونی نبودیم.» در بخشی دیگر از این مصاحبه، او در مورد شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس می‌گوید که «اگر شورای نگهبان می‌خواهد همین‌طوری عمل کند (اشاره به مسئله ردصلاحیت‌ها) اصلاً شرکت نمی‌کنیم». روزنامه شرق در مورد این بخش از سخنان او با تردید می‌نویسد: «این نوعی پیش‌شرط از سوی سعید حجاریان برای شرکت در انتخابات بعدی به شمار می‌رود؛ پیش‌شرط‌هایی که البته معلوم نیست همراهی جریان اصلاح‌طلب را هم به دنبال داشته باشد یا خیر.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار