کد خبر: 915436
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
گاردین از اجاره اهالی اروپای شرقی برای نشست فرقه رجوی خبر داد
روزنامه «گاردین» در گزارشی درباره نشست روز شنبه گروهک تروریستی منافقین که با حضور رودی جولیانی، وکیل «دونالد ترامپ» در شهر پاریس برگزار شد، به نفرت مردم ایران از این گروهک اشاره کرده و نوشته است که بخشی از حاضران در این نشست اتباع اروپای شرقی بودند
پایتخت فرانسه بار دیگر شاهد نشست فرقه تروریستی منافقین بود و مهمان ویژه امریکایی آن‌ها رودی جولیانی، وکیل رئیس‌جمهور امریکا بود که این‌بار بدون جان بولتون که حالا مشاور امنیت ملی امریکاست در این نشست حاضر بود و از توهماتش درباره فروپاشی «رژیم ایران» سخن گفت و البته از نقش منافقین در ایجاد اغتشاشات اخیر هم پرده برداشت. این در حالی است که یک روزنامه انگلیسی در گزارشی بی‌سابقه از ماهیت غیرایرانی حاضران نشست پرده برداشت؛ اتباع اروپای شرقی و پناهجویان سوریه‌ای که با وعده سفر توریستی رایگان به پاریس، به محل برگزاری این تجمع منتقل شده بودند.
روزنامه «گاردین» در گزارشی درباره نشست روز شنبه گروهک تروریستی منافقین که با حضور رودی جولیانی، وکیل «دونالد ترامپ» در شهر پاریس برگزار شد، به نفرت مردم ایران از این گروهک اشاره کرده و نوشته است که بخشی از حاضران در این نشست اتباع اروپای شرقی بودند که با وعده سفر رایگان به فرانسه در این کنفرانس حضور پیدا کرده بودند. به نوشته روزنامه گاردین، سال گذشته مهمان افتخاری این راهپیمایی «جان بولتون» بود که حالا مشاور امنیتی ترامپ است. دیگر مهمانان شوی منافقین؛ بیل ریچاردسون سفیر سابق امریکا در سازمان ملل و استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا بودند. گاردین در ادامه نوشته است: هنوز مشخص نیست که سخنرانان این تجمع مبلغی را برای سخنان خود دریافت کرده‌اند یا خیر، اما این گروهک به پرداخت «مبالغ بالا به سخنرانان شهره است.» در این نشست حدود چهار هزار نفر شرکت داشتند که بسیاری از آن‌ها پناهجویان و جوانان اهل اروپای شرقی بودند که در ازای سفر آخر هفته به پاریس، با اتوبوس به این نشست منتقل شده بودند.» در ادامه این گزارش آمده است: اکثر ناظران سیاست‌های ایران می‌گویند که این گروه در داخل ایران از حمایت حداقلی برخوردار است و به دلیل توسل به خشونت و ارتباط نزدیک با سرویس اطلاعاتی اسرائیل به شدت مورد تنفر هستند. به نوشته گاردین روز شنبه حدود چهار هزار نفر که نیمی از آن‌ها از اهالی کشور‌های لهستان، چک، اسلواکی، آلمان و سوریه بودند با اتوبوس به پاریس منتقل شدند. برخی از این افراد از طریق یک فراخوان فیس‌بوکی که وعده سفر به پاریس به همراه غذا و محل اقامت را تنها به ازای ۲۵ یورو داده بود، به اینجا آمده‌اند. این روزنامه انگلیسی ادامه داد: صد‌ها پناهجوی سوریه‌ای که در آلمان به سر می‌برند هم با این وعده‌ها به پاریس آمدند. بسیاری از آن‌ها در طول سخنرانی‌ها زیر درختان چرت می‌زدند. یک مادر جوان سوریه‌ای که به همراه دو فرزندش در این نشست حضور داشت، به گاردین گفت: ما این پیشنهاد را در فیس‌بوک دیدیم و موافقت کردیم برای تعطیلات بیاییم. من هرگز به پاریس نیامده بودم. چیزی درباره مجاهدین خلق (منافقین) نمی‌دانم. گروهک منافقین که تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و امریکا قرار داشته، در سال‌های اخیر با لابی‌گری گسترده و پرداخت مبالغ کلان به سیاستمداران غربی از این فهرست‌ها خارج شده و هر ساله با حربه هایی، چون برگزاری تور‌های رایگان به مقصد پاریس یا سوءاستفاده از پناهجویان، تجمعاتی را در پایتخت فرانسه برگزار می‌کند. در این نشست‌ها همواره سیاستمداران سابق کشور‌های غربی با دریافت مبالغی سنگین در حمایت از منافقین سخنرانی می‌کنند. شبکه «ان. بی. سی» اخیراً در گزارشی اختصاصی به روابط میان گروهک منافقین و سیاستمداران امریکایی پرداخت. در بخشی از این گزارش آمده بود: «اکنون مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران امریکایی می‌پردازند تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند. «جوان استوکر»، دبیر نشریه دیفنس‌پست که سال‌هاست بر فعالیت‌های این گروه متمرکز است، به ان. بی. سی گفته است که براساس برآورد او، بولتون تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از این گروهک پول دریافت و در ازای آن برای آن‌ها تبلیغ کرده است.
نقش منافقین در ناآرامی‌های اخیر ایران
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در گردهمایی منافقین در پاریس که شنبه برگزار شد به صراحت اعتراف کرد این گروهک تروریستی در پس ناآرامی‌های اخیر ایران قرار دارد. جولیانی، در بخشی از سخنرانی خود در این گردهمایی خطاب به حاضران گفت: «شما (منافقین) توانسته‌اید در سراسر ایران هسته‌های مقاومت (!) تشکیل دهید. اعتراضات ایران تصادفی نیستند، این اعتراضات اتفاق می‌افتند، چون از قبل هماهنگ شده‌اند.»
رودی جولیانی ادامه داد: «این اعتراضات توسط بسیاری از افراد ما در آلبانی (مقر منافقین)، توسط بسیاری از افراد ما در اینجا (پاریس) و توسط بسیاری دیگر در سراسر جهان سازماندهی شده‌اند. جولیانی در بخش دیگری از توهم‌پراکنی‌هایش گفت‌: هم‌اکنون ما شاهد فروپاشی رژیم ایران هستیم. آزادی در انتظار ایران است. وکیل ترامپ به جولیانی با این ادعا که اغتشاشات در ایران باعث افت ارزش پول ملی شده است، گفت: «وقتی بزرگ‌ترین ابرقدرت اقتصادی جهان در تاریخ از معامله با شما خودداری می‌کند، فروپاشی در انتظار شما خواهد بود. به شما اطمینان می‌دهم که وضع‌تان بدتر خواهد شد، زیرا تحریم‌ها شدیدتر می‌شوند.» وی از جامعه جهانی خواست تا از تجارت با ایران خودداری کنند و ادامه همکاری بعضی از شرکت‌ها با ایران را «آبروریزی» خواند. سوزان مالونی، معاون مؤسسه بروکینگز و از کارشناسان بنام ایران- امریکا با اشاره به حمایت رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس‌جمهور امریکا از گروهک تروریستی منافقین در صفحه توئیتر خود نوشت: تیم ترامپ برای تغییر رژیم ایران، هیچ راه‌حلی احمقانه‌تر از این ندارد که وکیل رئیس‌جمهور را به استقبال یک فرقه غیرواقع‌گرا اعزام کند که دست‌هایش به خون امریکایی‌ها آلوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار