کد خبر: 915415
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
دادستان تهران از صدور کیفرخواست در مورد رحیم‌مشایی با سه عنوان اتهامی و هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد و گفت: پرونده‌های نامبردگان به زودی برای محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد.
عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به وضعیت خاص کشور پس از اقدام امریکا در خروج از برجام گفت: دستگاه قضایی باید خود را برای مقابله با شرایط جدید آماده کند. دادستان تهران به حوادث بازار تهران به عنوان مثال دیگری برای ضرورت درک اوضاع کشور اشاره کرد و افزود: نباید بنا بر آزادی افرادی باشد که در این آشوب‌ها دستگیر شده‌اند و کسانی که در خیابان‌ها خودرو‌های پلیس را آتش زدند، باید بازداشت شوند و تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. وی با اعلام اینکه دادستانی تهران به موضوع ۵۰ نفری را که سکه‌های زیادی خریداری نموده‌اند، بررسی خواهد کرد، افزود: اگر چه که دولت اعلام کرده است فروش این میزان سکه برای جمع‌آوری نقدینگی بوده است، اما جای سؤال دارد که آیا فروش این حجم از سکه به افراد موجب کاهش قیمت سکه شده است؟

بررسی فروش انبوه سکه به افراد

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به برخی ابهامات و اظهار نظر برخی کاربران در فضای مجازی از جمله این بیان که «دادستان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود به مسئله سکه‌ها نگرانی دارند»، اظهار داشت: در بحث حقوق عامه تصریح شد که دادستان نباید به جای دستگاه اجرایی بنشیند، اما تأکید می‌شود که دادستانی تهران از ورود به موضوع نگرانی ندارد، اما بدین لحاظ که دولت معتقد است که باید تعهدات خود را ایفا نماید، موضوع را در دست بررسی دارد.
جعفری دولت‌آبادی خطاب به قضات حاضر در جلسه اظهار داشت: سارقان، اشرار، اخلالگران اقتصادی و آشوبگران علیه امنیت نباید در امنیت قرار گیرند؛ به ویژه وقتی که دلایل کافی در پرونده‌ها موجود است. همچنین اطلاع‌رسانی پیرامون توقیف کارگاه‌ها و مراکز تولیدی مستند به ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار