کد خبر: 915354
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
تشریح برنامه‌های فصل تابستان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌های تابستانی این موزه را تشریح کرد.

جوان آنلاین: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌های تابستانی این موزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «جوان»، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست خبری اعلام برنامه‌های فصل تابستان این موزه گفت: از امروز (یکشنبه 10 تیرماه) همزمان با سالروز آزادسازی مهران فعالیت های تابستانه باغ موزه موزه آغاز می‌شود و تا انتهای هفته دفاع مقدس (10 مهرماه) ادامه خواهد داشت.

جعفری  ادامه داد: عمده‌ترین اتفاقاتی که در این بازه زمانی رخ خواهد داد، راه‌اندازی شیفت دوم موزه است که عملا ساعت کاری موزه از امروز از ساعت 9 صبح الی 22 خواهد بود و این فرصت را فراهم خواهد کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در ساعتهای مختلف از موزه بازدید کنند. این نکته قابل ذکر است که  شیفت دوم موزه را  100 نفر از فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل خواهد داد و این افتخار بزرگی است که بتوانیم از ظرفیت این گنجینه‌های عظیم در فضای موزه استفاده کنیم. این فرماندهان در سطح قرارگاهی هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفته‌ای یک مرتبه در خدمتشان خواهیم بود. بزودی جدول روایتگری را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره دیگر برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در روزهای تابستان بیان کرد: مجموعه آب نمایش ما که از مدرنترین مجموعه ها است و به پخش تصاویر مربوط به جنگ روی پرده آبی می پردازد، آغاز به کار خواهد کرد. همچنین تصویرهای سه بعدی بر مسجد خرمشهر منعکس می شود و علاقه مندان می توانند بیننده این تصاویر باشند. ۱۰ گروه تئاتر خیابانی به اجرای ۱۰۰ اجرا در پردیس سوسنگرد و خیابان سرو می پردازند. همچنین برنامه سه شنبه های کتاب اجرا می شود که این هفته به نقد کتاب «دختر لوطی» نوشته شهریار عباسی می پردازد. علاوه بر آن، جلسات مرتب نقد کتاب و همچنین نقد فیلم با حضور منتقدان برجسته به اجرا در می آید. «شب های شعر و خاطره» با حضور شاعران و پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما در فصل تابستان است.

جعفری در ادامه افزود: جشنواره «طعم جبهه» از هفدهم تیرماه به مدت شش هفته برگزار می شود و دانش آموزان با حضور در این جشنواره در برنامه های فرهنگی شرکت می کنند. برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «پایان یک توهم» که در گالری فکه دایر می شود و مجموعه ای از کاریکاتورهای برگزیده جهان درباره داعش را به نمایش می گذارد، همچنین جشنواره موسیقی حماسی اقوام که پایان مردادماه به اجرا درمی آید و انتشار نشریه فرهنگی-هنری سرو و ۲۰ عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس از سوی انتشارات موزه از دیگر برنامه های ما در تابستان جاری است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس گفت: این کتابخانه با بیش از هزار عنوان کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس راه اندازی شده است. علاوه بر این، اتوبوس گردشگری و موزه سیار دفاع مقدس هم با همکاری اتوبوسرانی تهران آغاز به کار می کند. همچنین برنامه تلویزیونی «روبروی ماه» در قالب ۱۰۰ برنامه با همکاری شبکه آموزش به نقد کتابهای دفاع مقدس می پردازد. علاوه بر همه اینها، فروشگاه های عرضه کالا متناسب با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است در فضای بیرونی موزه شکل می گیرد.

جعفری با بیان اینکه پنج بخش جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح خواهد شد، گفت: ساخت بخش های مقاومت، انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس و کودک و نوجوان از امروز آغاز خواهد شد. هزینه‌های راه اندازی این پنج بخش حدود 20 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره دیگر اقدامات گردشگری و فرهنگی این موزه چنین گفت: در حال امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با تورهای گردشگری هستیم تا گردشگران خارجی از این پس بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در برنامه‌های خود داشته باشند. همچنین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، راویان و کسانی که می‌توانند موضوع دفاع مقدس را با زبان کودکانه منتقل کنند، همراه با یک اتوبوس دو طبقه که از یادگاران دوران دفاع مقدس است، در سطح شهر خدمات رسانی می‌کند. با توجه به افزایش بازدید از موزه، بخش‌های رفاهی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعم از کافه کتاب و خدمات رفاهی نیز بزودی راه‌اندازی می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار