کد خبر: 915273
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد؛
شهردار تبریز ضمن دیدار با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به تشریح اجرای پروژه های عمرانی اولویت دار در کنار ایجاد بستر مشارکت عمومی شهروندان در حوزه مدیریت پسماند و خدمات شهری پرداخت.

در این دیدار با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مبلمان شهری، بر توزیع مناسب کاربری ها، بستر سازی ارائه خدمات شهرسازی در فضای مجازی مانند صدور پروانه های ساخت و ایجاد ساز و کارهای کاهش تقاضای سفر درون شهری نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اهتمام شهرداری تبریز برای آموزش شهروندی در تمامی مدارس  و مقاطع مختلف با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش یکی از پروژه های اجرایی حوزه فرهنگی اجتماعی در راستای کاهش هزینه های شهری و مشارکت های عمومی شهروندان یکی دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه آموزش چهره به چهره در مدارس فرهنگ عمومی مشارکت در مدیریت پسماند و توسعه شهری را نهادینه می کند، گفت: شهروندان با مشارکت در اجرای خدمات شهری، در کاهش هزینه های مدیریت شهری نقش اساسی خواهند داشت و البته نقش حمایتی بخش دولتی در اجرای پروژه های عمرانی نیز هزینه های موازی کارانه را کاهش می دهد.

مهندس شهین باهر با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی در شهر تبریز هیچ وقت متوقف نمی شود، گفت: از پروژه های ویترینی فاصله گرفته ایم و تمامی پروژه های درحال اجرا اولویت دار بوده و مورد مطالبه چندین ساله شهروندان تبریزی است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار بر ساماندهی مبلمان و چهره شهری تاکید کرد و گفت: حذف پله های فرار در صدور پروانه ها در کنار نظارت بر نمای ساختمانی در بافت های مختلف شهری می تواند تبریز را با چهره یک شهر پویا اجین کند.

مهندس جواد رحمتی افزود: توزیع مناسب کاربری ها با هدف کاهش تقاضای درون شهری و بهره مندی از ظرفیت تجارت الکترونیک می تواند در کاهش ترافیک شهری بسیار موثر باشد که نیاز دارد دستگاه های مختلف در این خصوص ورود کنند.

وی تصریح کرد: همکاری شهرداری تبریز با دفاتر پیشخوان دولت میزان مراجعه حضوری شهروندان و متعاقب آن رانت خواری رانیز افزایش می دهد که با حذف آن شهروندان می توانند در فضای مجازی و بدون ایجاد ترافیک از خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تبریز بهره مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر