کد خبر: 915254
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
درعا در آستانه آزادسازی قرار گرفت، ۱۵۰ هزار تروریست فرار می‌کنند
ارتش سوریه با پیشروی گسترده در استان درعا و درهم شکستن صفوف تروریست‌ها در محور جنوب، در یک قدمی آزادسازی نقطه شروع بحران سوریه قرار دارد؛ اقدامی که حضور نیرو‌های مقاومت را بیخ گوش صهیونیست‌ها در جولان اشغالی تثبیت می‌کند و ارتش صهیونیستی از ترس کنترل سوری‌ها در مرز با سرزمین‌های اشغالی، نیرو‌های خود را به حالت آماده باش درآورده است.
ارتش سوریه با پیشروی گسترده در استان درعا و درهم شکستن صفوف تروریست‌ها در محور جنوب، در یک قدمی آزادسازی نقطه شروع بحران سوریه قرار دارد؛ اقدامی که حضور نیرو‌های مقاومت را بیخ گوش صهیونیست‌ها در جولان اشغالی تثبیت می‌کند و ارتش صهیونیستی از ترس کنترل سوری‌ها در مرز با سرزمین‌های اشغالی، نیرو‌های خود را به حالت آماده باش درآورده است.
در شرایطی که صهیونیست‌ها تلاش گسترده‌ای کردند تا مانع عملیات ارتش سوریه در محور جنوبی این کشور شوند، اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرد و نیرو‌های سوریه از هفته گذشته عملیات آزادسازی مناطق جنوبی در مرز با اردن را کلید زدند و طی یک هفته توانستند بسیاری از شهرک‌های استان درعا را آزاد کرده و در آستانه پیروزی بزرگی در جنوب هستند. به گزارش شبکه المیادین، تحولات در جبهه درعا در جنوب سوریه از فروپاشی بزرگ در صفوف عناصر مسلح مستقر در این منطقه حکایت دارد. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر مسلح در روستا‌های واقع در ریف شمال و جنوب درعا با تسویه اوضاع خود و تحویل سلاح‌هایشان به دولت سوریه موافقت کرده‌اند و این توافق آشتی در شهرک‌های «الطیبه»، «صیدا»، «ام المیاذن»، و «نصیب» صورت گرفته است که بستر پیروزی ارتش سوریه در بازپس‌گیری کنترل گذرگاه مرزی «نصیب» را فراهم می‌کند. رسانه جنگ اعلام کرد که ارتش سوریه از محور شمال وارد شهرک «الکرک» در ریف شمال شرقی درعا شده است. یکی از فرماندهان ارتش سوریه روز شنبه گفت: «فرماندهی کل به ارتش و نیرو‌های مسلح دستور داد با یورش به شهرک‌های واقع در خربة غزاله تا علما و الصوره، این مناطق را آزاد کنند. صبح دیروز نیرو‌هایی که از سویداء پیشروی کرده بودند، به یکدیگر رسیدند و به سمت منطقه دیگری حرکت کردند. همچنین راه‌های کمک به گروه‌های مسلح به سمت اردن قطع شد». به گزارش المیادین، «ارتش سوریه در میدان نبرد، مهم‌ترین بخش مأموریت خود را در محور‌های نبرد در حومه شرقی درعا انجام داده است. این نبرد با روند سریعی پیش می‌رود و همزمان با آن تلاش‌هایی برای حل و فصل صورت می‌گیرد. هدف تلاش‌ها این است که کنترل جنوب سوریه به طور کامل به دولت سوریه بازگردد». روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان دیروز در مطلبی نوشت: «ارتش سوریه یک حمله بزرگ در استان درعا را آغاز کرده است. در این منطقه در سال ۲۰۱۱ شورش‌ها علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه آغاز شد. حالا حدود ۱۵۰ هزار شورشی در حال فرار از این منطقه هستند».
به نوشته این روزنامه آلمانی، «با یک حمله بزرگ به آخرین گردان تروریست‌ها در جنوب سوریه پیروزی بشار اسد در این جنگ هفت‌ساله نزدیک‌تر می‌شود. ارتش سوریه با حمایت‌های ایران و نیروی هوایی روسیه حملات گسترده‌ای را در استان درعا در مرز با اردن انجام می‌دهد.» با گذشت هفت سال از شروع بحران سوریه، نیرو‌های سوریه الان در آستانه دستاورد بزرگی قرار دارند که می‌تواند موازنه میدانی را به نفع مقاومت تغییر دهد. استان درعا در مرز اردن، از اهمیت استراتژیکی زیادی برای دولت سوریه برخوردار است و آزادی این منطقه می‌تواند به نوعی پایانی بر جنگ داخلی سوریه باشد؛ چراکه با کنترل مرز‌های اردن، راه کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی عملاً قطع می‌شود و ارتش سوریه به محض خلاص شدن از درگیری‌های جنوب به سرعت متوجه شمال سوریه شده تا آخرین سنگر‌های تروریست‌های باقیمانده را در استان‌های شمالی نظیر ادلب و حلب در هم کوبیده و این کشور را برای همیشه از چنگ تروریست‌ها پاکسازی کند.

زنگ خطر برای تل آویو

موفقیت‌های ارتش سوریه در محور جنوبی، نگرانی صهیونیست‌ها را در پی داشته است. به گزارش روزنامه رای‌الیوم، محافل سیاسی و نظامی در تل‌آویو درگیری‌های جاری میان ارتش سوریه و معارضان مسلح در درعا را با نگرانی شدید دنبال می‌کنند؛ چراکه رژیم صهیونیستی از پیامد‌های نبرد آزادسازی این شهر و نزدیک‌شدن ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به بخش اشغالی بلندی‌ها جولان بیمناک است. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در توئیتی نوشت: «تل‌آویو تحولات در جنوب سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند. اسرائیل با تمامی قوایش از منافع امنیتی خود دفاع می‌کند». یک تحلیلگر نظامی اسرائیل به پایگاه خبری «واللا» گفت: «زمانی‌که ارتش سوریه درعا را بازپس بگیرد که البته این پیروزی، قطعی ولی زمانش نامشخص است می‌توان از پایان جنگ داخلی در سوریه سخن گفت». از سوی دیگر، گزارش رسانه‌های عبری‌زبان حاکی است که «همزمان با تشدید درگیری‌ها در جنوب سوریه و نزدیک شدن ارتش این کشور به مرز‌های مشترک با اراضی اشغالی، نیرو‌های ارتش رژیم صیونیستی در بلندی‌های جولان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.»
دولت امریکا و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته تلاش گسترده‌ای به کار بستند و از تمامی ابزار‌های خود استفاده کردند تا مانع از آغاز عملیات ارتش عربی سوریه در این منطقه شوند و حاضر شدند امتیازاتی نیز به دولت سوریه بدهند تا این منطقه همچنان در کنترل تکفیری‌ها باقی بماند. کاهش حمایت‌های امریکا از گروه‌های تروریستی درمناطق جنوبی می‌تواند پیروزی نیرو‌های مقاومت در درعا را تسریع کند و سوریه و هم‌پیمانانش را در وضعیت برتری نسبت به تکفیری‌ها قرار دهد. پیشروی نیرو‌های سوریه تا بیخ گوش صهیونیست‌ها در مرز‌های جولان اشغالی، زنگ خطر را برای صهیونیست‌ها به صدا درآورده است. صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته برای متوقف کردن نیرو‌های مقاومت در مرز‌های جولان، بار‌ها حملات هوایی را علیه نیرو‌های مقاومت انجام دادند تا از نفوذ سوری‌ها به مرز‌های خود جلوگیری کنند. در سال‌های اخیر صد‌ها تروریست مجروح در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مداوا شده‌اند و تل آویو با اشغال مناطق جنوبی سوریه به نفع تروریست‌ها سعی داشت تا امنیت مرز‌های خود را بالا ببرد ولی با پیروزی محور مقاومت در محور جنوب، مرز‌های صهیونیستی بیش از پیش ناامن خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
سلام چرا نقشه نمیزارین. اطلاعات در مورد سوریه هست نه ایران .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار