کد خبر: 915243
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
در روز‌های اخیر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سفری به قم داشت و با مراجع تقلید دیدار کرد. آنچه از این دیدار‌ها از سوی سایت ریاست جمهوری و رسانه‌های دولتی منتشر شد، صرفاً دعوت مراجع به همکاری با دولت و سخن از ضرورت اتحاد و کمک به دولت بود
در روز‌های اخیر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سفری به قم داشت و با مراجع تقلید دیدار کرد. آنچه از این دیدار‌ها از سوی سایت ریاست جمهوری و رسانه‌های دولتی منتشر شد، صرفاً دعوت مراجع به همکاری با دولت و سخن از ضرورت اتحاد و کمک به دولت بود که البته همین‌گونه بود؛ اما با مراجعه به سایت آیت‌الله مکارم شیرازی و خواندن همین خبر از آن، مشخص می‌شود که حداقل در مورد این مرجع تقلید اجحاف بزرگی در انتشار خبر دیدار مذکور انجام شده و بخش اعظم سخنان او در سایت ریاست جمهوری حذف شده است و از قضا دقیقاً همان بخش‌هایی که این مرجع تقلید انتقادات جدی از دولت داشته، در سایت ریاست جمهوری سانسور شده است. از جمله، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی مانند حجاب و عفاف می‌گوید: «حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک تجربه شد و دیدیم که چه مشکلاتی ایجاد شد. این تجربه نشان می‌دهد که نباید بی حساب و بی گدار به آب زد، ممکن است عده‌ای خوششان بیاید، اما باید آثار و نتایج کار را مورد بررسی قرار داد. چیزی که می‌تواند کشور را در برابر دشمن حفظ کند دین، اعتقاد و اسلام است که با همین سرمایه توانستیم در جنگ تحمیلی و صحنه‌های دیگر بر دشمنان پیروز شویم، باید ایمان مردم و جامعه را حفظ کرد.» او در بخش دیگر سخنان خود کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی را راهی برای سلطه بیگانگان و دشمنان بر کشور دانسته و خاطرنشان می‌کند: «سند‌هایی مانند ۲۰۳۰ و FATF از سوی بیگانگان تهیه شده و می‌خواهند بر کشور تحمیل کنند. چه معنایی دارد که این سند‌ها را بپذیریم. ما خودمان باید در داخل برای پولشویی و تروریسم برنامه داشته باشیم.»
روشن نیست با بررسی سخنان کامل باقی مراجعی که واعظی در قم به دیدن آن‌ها رفته، تعداد سانسور‌های انجام شده توسط سایت ریاست جمهوری بالاتر خواهد رفت یا خیر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار