کد خبر: 915115
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
گفت و گوی "جوان آنلاین " با رئیس کمیته انضباطی اکران
برگزاری تئاترآزاد یا همان جنگ های شادی در سینماها و پردیس ها به یک رویه ای درآمدزایی و با اهمیت برای سینماداران تبدیل شده که صنعت سینما را با توجه به اقتصاد فعلی با خطر مواجه کرده و اعتراض بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان را به همراه داشته است موضوعی که روز به روز در حال فزونی است که و سر در بیشتر پردیس ها شاهد پخش تبلیغات این جنگ ها هستیم.

سایت جوان آنلاین – حسین وحیدی : برگزاری تئاتر آزاد یا همان جنگ های شادی در سینماها و پردیس ها به یک رویه ای درآمدزایی و با اهمیت برای سینماداران تبدیل شده که صنعت سینما را با توجه به اقتصاد فعلی با خطر مواجه کرده و اعتراض بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان را به همراه داشته است موضوعی که روز به روز در حال فزونی است که و حالا درسر در پردیس ها هم شاهد پخش تبلیغات این جنگ ها هستیم.

سید ضیا هاشمی رئیس کمیته انضباطی اکران درباره برگزاری تئاترها و جنگ های شادی در سینماها و پردیس ها به «جوان آنلاين» می گوید:  در حال حاضر تئاتر به دلیل اینکه مجموعه های کمی برای اکران دارد مجبور هستیم این نوع جنگ های شادی که اصطلاحا به تئاتر آزاد گفته می شود را در برخی سینماها به نمایش دربیاوریم. در حال حاضر ما سینماهای زیادی داریم که بیشتر سانس های آن خالی است ضمن این که اگر فیلم هم برای اکران داشته باشند فروش آنچنانی ندارد و ما هم برای کمک و حمایت به قشر سینماداران مجبور هستیم با نمایش این جنگ ها یا تئاترها موافقت کنیم. ببیند در حال حاضر بسیاری از سینماهای ما درآمدزایی آنچنانی از فروش فیلم ها ندارند. پخش بازی های جام جهانی در سینما هم ازهمین موارد بود که برای حمایت ازسینماداران در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اعتراض گسترده تهیه کنندگان دراینباره گفت: ما سال های سال است که درگیر این اعتراض ها هستیم اما به صورت مقطعی. بداین صورت که در برخی از ایام سال مثل عید نوروز و اعیاد دیگر بسیاری از تهیه کنندگان با توجه به این که تعداد بازدیدکنندگان از سینما بسیار بالاست دوست دارند فیلمشان بر روی پرده سینما در حال اکران باشد یا در طول سال در سانس های آخر که طبیعی با توجه به تعداد فیلم ها و سانس ها بالاخره تعدادی از کارگردانان و تهیه کنندگان از دست ما ناراحت شوند که ما همیشه سعی مان براین بوده تا با برنامه ریزی دقیق جلوی هر گونه اجحاف در حق کسی را بگیریم.

سید ضیا هاشمی در پاسخ به سوالي درباره این که آیا خود پردیس ها درخواست پخش تئاتر آزاد را می دهند اظهار داشت: بله قطعا همین طور است.همان طور که عرض کردم این کار فقط برای حمایت صنعت سینمادار است. روال کسب مجوز پخش این جنگ ها و تئاتر ها هم به همین سادگی نیست . سینماداران ابتدا درخواست می دهند بعد در کمیسیون معاونت هنری وزارت ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از یک پروسه در برخی از زمان ها آن هم به صورت محدود اجازه این کار صادر می شود.یادآوری می کنم که این مجوز ها اولا قانونی بوده و ثانیا ارائه این مجوزها هم در راستای قانون وزارت فرهنگ و ارشاد است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار