کد خبر: 915032
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
شاهرود در میانه راه تهران - مشهد قرار گرفته و محورهای مواصلاتی آن سالانه شاهد رفت و آمد بیش از15 میلیون تن و حوادث رانندگی بسیاری است .

این حجم از تردد گردشگران و زایران امام هشتم (ع) حوادث رانندگی بسیاری را در این راه ها در پی دارد که مصدومان آن ها برای درمان به بیمارستان های شاهرود منتقل می شوند.
اکنون اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود خدمات لازم را به مصدومان حوادث مختلف شرق استان سمنان و بویژه تصادف های رانندگی ارائه می کند که این امر به خاطر کمبود فضا مشکلاتی را در پی دارد.
مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سه سال پیش ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی را آغاز کردند تا خدمات بهتر و بیشتری به بیماران اورژانسی ارائه دهند که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
براساس آماری که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ارائه کرده اند سالانه به ازای هر نفر شاهرودی
به طور میانگین پنج تا 6 مراجعه به پزشک انجام می شود که بسیاری ازاین مراجعه کنندگان را مسافران ، مصدومان حوادث رانندگی و نیز برخی هموطنان ساکن در شهرستان های همسایه تشکیل می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی شاهرود پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از بهره برداری این مجموعه درمانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پنج طبقه و با زیربنای سه هزار و 700 متر مربع در مراحل پایانی ساخت قرار گرفته است.
رضا چمن با بیان اینکه در ماه های گذشته بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح تأمین شده، افزود: برای اتمام و تجهیز آن بیش از 30 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
وی با تأکید بر نیاز مردم و دانشگاه به وجود این کلینیک در شهرستان شاهرود ، یادآور شد: این مجتمع دارای بخش های تصویر برداری پزشکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، سنجش تراکم استخوان، ماموگرافی و همچنین آزمایشگاه و داروخانه است.
چمن با بیان اینکه به بخش عمده ای از نیازهای خدمات درمان سرپایی کلینیکی و پاراکلینیکی در این مجموعه پاسخ داده می شود، اضافه کرد: علاوه بر این بخش های تخصصی و فوق تخصصی قلب، گوارش، روانپزشکی، پوست، عفونی، داخلی، چشم، ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و سایر گروه ها دراین کلینیک پیش بینی شده است.
اکنون روزانه بسیاری از بیماران دورترین روستاهای بخش کالپوش میامی و نیز روستاهای کویری بیارجمند و بخش مرکزی شاهرود به درمانگاه امام حسین (ع) شاهرود مراجعه می کنند که موجب ازدحام بسیار می شود.
در استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های سمنان و شاهرود فعال است.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیش از50 درصد وسعت استان سمنان را در محدوده 2 شهرستان شاهرود و میامی زیر پوشش خود دارد .
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سال 52 با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال 61 به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال 71 به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند 86 با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است.
این دانشگاه هم اکنون دارای یکهزار و 700 دانشجو در 9 رشته کارشناسی، 6 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر