کد خبر: 915023
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
پیشنهاد ترامپ به ماکرون برای خروج از اتحادیه
رئیس‌جمهور امریکا ماه‌آینده برای شرکت در نشست ناتو به اروپا سفر می‌کند، جایی که حالا دیگر مشخص شده که او به دنبال بی‌ثبات کردن آن است. یادداشت‌نویس واشینگتن پست نوشته که ترامپ در نشست اخیر خود به ماکرون، به او پیشنهاد داده‌است که اتحادیه اروپا را ترک کند.
رئیس‌جمهور امریکا ماه‌آینده برای شرکت در نشست ناتو به اروپا سفر می‌کند، جایی که حالا دیگر مشخص شده که او به دنبال بی‌ثبات کردن آن است. یادداشت‌نویس واشینگتن پست نوشته که ترامپ در نشست اخیر خود به ماکرون، به او پیشنهاد داده‌است که اتحادیه اروپا را ترک کند.
به گزارش «جوان» طی سال‌های اخیر به خصوص قبل و بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، درباره اینکه موضع امریکا در مورد یکپارچگی اتحادیه چیست، بحث‌های مختلفی مطرح شده است. سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا به انگلیس در آستانه همه پرسی برگزیت خیلی‌ها را متقاعد کرد که امریکا دست‌کم از بی‌ثباتی‌سازی اروپا حمایت نمی‌کند، ولی همان موقع هم کم نبودند کسانی که معتقد بودند کاخ سفید چندان هم از بی‌ثباتی اتحاده اروپا ناخرسند نیست. حالا به فاصله‌ای نه چندان دور از همه‌پرسی برگزیت، جاش روگین ستون‌نویس روزنامه واشینگتن پست از قول دو منبع اروپایی فاش کرد که دونالد ترامپ در جریان ملاقات خود با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از او خواسته از اتحادیه اروپا خارج شود و به او وعده داده‌است که اگر از اتحادیه اروپا خارج شود، توافق تجاری دو جانبه‌ای با فرانسه خواهد بست که خیلی بهتر از ماندن در اتحادیه اروپا است. آنگونه که واشینگتن پست نوشته، ظاهراً ترامپ در بخشی از نشست خصوصی خود با ماکرون در کاخ سفید، مسائل تجاری را با او به بحث گذاشت و در یک مورد، از ماکرون پرسیده‌است: «چرا شما اروپا را ترک نمی‌کنید؟» و بعد از آن وعده داده که اگر فرانسه اتحادیه اروپا را ترک کند، امریکا با آن توافقات تجاری دوجانبه را خواهد بست که شرایط آن خیلی بهتر از اتحادیه اروپا خواهد بود. کاخ سفید و مقام‌های فرانسوی، هیچ کدام این روایت از ملاقات خصوصی دو رئیس‌جمهور را تکذیب نکرده‌اند و جاش روگین که از قول دو دیپلمات اروپایی آن را نقل می‌کند، نوشته است: «این یک نمونه از مشوق‌هایی است که رئیس‌جمهور ایالات متحده آن را به منظور از اوراق کردن یک سازمان مربوط به متحدان امریکا و (البته) بر خلاف سیاست اعلانی ایالات متحده ارائه می‌کند.» یادداشت‌نویس روزنامه واشینگتن پست می‌نویسد که ترامپ اخیراً به گروه هفت نفره از رهبران گفته است: «ناتو از نفتا هم بدتر است» و به نخست وزیر سوئد هم گفته که امریکا ناتو را ترک خواهد کرد. این نشان دهنده نوعی تمایل فزاینده است که به یک نتیجه‌گیری اجتناب‌ناپذیر می‌انجامد: «ترامپ حرمتی برای تداوم اتحادیه اروپا و ناتو قائل نیست و ایالات متحده به هیچ کدام از این‌ها تعهدی ندارد.» واشینگتن پست نوشته که درخواست ترامپ برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا نشان دهنده بی‌اطلاع بودن او از دیدگاه‌های امانوئل ماکرون است. ماکرون هفتم مارس‌۲۰۱۷ در نخستین روز ورود خود به الیزه گفته بود که بر سر یکپارچگی اتحادیه اروپا با کسی معامله نخواهد کرد. جاش روگین که گزارش خود را با عنوان «ترامپ به دنبال بی ثبات کردن اتحادیه اروپا است» منتشر کرد، نوشته است: «مقام‌های اروپایی دیگر اعتقادی به این ندارند حرف‌های ترامپ را باید بی‌اهمیت پنداشت. آن‌ها شکاف در اتحاد (دو سوی آتلانتیک) را عادی و موقتی نمی‌بینند و معتقد نیستند شکاف دوسوی آتلانتیک را در میانه زلزله‌ای به بزرگی ترامپ می‌توان تعمیر کرد. کشور‌های اروپایی انتخابی جز این ندارند که به دنبال رهبری جایگزینی به جز امریکا باشند.» جاش روگین در گزارش خود به نقل قولی از تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس اشاره کرده که به او گفته‌است: «اگر به دنیای امروز نگاهی کنید، خواهید فهمید که برای اولین بار موقعیت غرب طی قرون گذشته در حال به مناقشه کشیده شدن است. اگر غرب متحد نباشد، برای مقابله در برابر چنین چالشی توانایی خواهد داشت.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
سلام. عزیزان آمریکا به دنبال دوشیدن اروپاست. بعد از هزینه های بالا٫ برای بهم ریختن سوریه٫عراق٫لبنان و ایران انهم با استراتژی و سیاست های اروپای . حال انها نیز باید سهم کثافت کاری هایشان را بدهند . بعد باید خسارت ظلم و ستم که به ملت لیبی ٫افغانستان و یمن و دگر کشورها را بپردازند ....این اول داستان است می بایست صبر داشت این کثافت های دروغگو و پَست فطرت انقدر در داخل کشور خود و خارج آن کثافت کاری کرده اند که هیچ چیز به دادشان نخواهد رسید...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار