کد خبر: 915016
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کناره‌گیری غیرمنتظره سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد هواداران را شوکه کرد
خداحافظی غیرمنتظره سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد تیم ملی فوتبال ایران را با چالشی جدید روبه‌رو کرده است. درحالی که هنوز هواداران تیم ملی از درگیری‌های لفظی کارلوس کرش و برانکو ایوانکوویچ شوکه بودند، رسانه‌ای شدن خبر خداحافظی دو ملی‌پوش گلزن کشورمان شوک تازه‌ای به آن‌ها وارد کرد.
شيوا نوروزی
خداحافظی غیرمنتظره سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد تیم ملی فوتبال ایران را با چالشی جدید روبه‌رو کرده است. درحالی که هنوز هواداران تیم ملی از درگیری‌های لفظی کارلوس کرش و برانکو ایوانکوویچ شوکه بودند، رسانه‌ای شدن خبر خداحافظی دو ملی‌پوش گلزن کشورمان شوک تازه‌ای به آن‌ها وارد کرد. حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص علت خداحافظی غیرمنتظره آزمون و قوچان‌نژاد در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده و گفته می‌شود احتمال خداحافظی سه بازیکن دیگر (اشکان دژاگه، پژمان منتظری و مسعود شجاعی) نیز وجود دارد.
خوشحالی مردم از عملکرد یوزپلنگ‌ها در جام‌جهانی روسیه دوام زیادی نداشت، مصاحبه‌های آتشین سرمربی تیم ملی و سرمربی پرسپولیس علیه یکدیگر کام هواداران را تلخ کرد و پس از آن هم تصمیم آزمون و گوچی برای خداحافظی با پیراهن تیم ملی شدت این تلخی را افزایش داد. با اینکه سردار آزمون احتمال بازگشتش به تیم ملی را رد نکرده، اما قوچان‌نژاد از اینکه در روسیه کرش به او اعتماد نکرده شدیداً ناراحت و بعید است تصمیمش را تغییر دهد.

دلخوری از کرش

مهاجم مشهدی تیم ملی همان بازیکنی است که گل برتری ایران مقابل کره جنوبی را به ثمر رساند و سهمیه جام جهانی‌۲۰۱۴ به تیم کشورمان رسید. رضا قوچان نژاد در ۴۲‌بازی که با پیراهن ایران انجام داد ۱۷‌گل ملی به ثمر رساند و در این شش‌سال همواره یکی از بازیکنان مورد اعتماد مرد پرتغالی محسوب می‌شد. با این وجود در آوردگاه روسیه و در سه بازی حساس تیم ملی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال گوچی حتی یک دقیقه هم به میدان نیامد و همین موضوع دلخوری شدید این بازیکن از کرش را به همراه داشت. در پیامی که قوچان‌نژاد در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و خبر از خداحافظی‌اش داد این دلخوری کاملاً مشهود بود: «در این جام‌جهانى و در روزهاى اخیر، خیلى‌هاتون ازم یه سؤالى پرسیدین که متأسفانه من هم جوابش رو هنوز نمی‌دونم... شاید بهتره که بعضى از سؤال‌ها بى‌جواب و بعضى از در‌ها توى زندگى همیشه بسته بمونن.» مهاجم ۳۰‌ساله گل‌های مهمی را به ثمر رساند، گلزنی به بوسنی در جام‌جهانی‌۲۰۱۴ که تک‌گل ایران بود و همچنین دو گل در جام ملت‌های آسیا مقابل امارات و عراق که یکی تیم‌ملی را صدر نشین گروه کرد و دیگری ایران را در جام نگه داشت.

دوراهی خانواده و فوتبال

کناره‌گیری زودهنگام سردار آزمون بیش از خداحافظی گوچی عجیب بود. مهاجم ۲۳‌ساله که هنوز فرصت زیادی برای اثبات خودش دارد، پس از جوی که علیه او در فضای مجازی به راه افتاد و انتقاد‌های بی‌رحمانه‌ای که علیه این بازیکن مطرح شد، او نیز خداحافظی‌اش را رسماً اعلام کرد. آزمون در پیامی توهین‌ها علیه خودش را دلیل این تصمیم خواند. مهاجم گنبد کاووسی در ۳۶‌بازی ملی ۲۳‌گل به نام خودش ثبت کرده است. سردار در مراسم استقبال مردم گنبدکاووس همچنان بیماری مادرش را علت کناره‌گیری از تیم ملی عنوان کرد: «در بین دو راهی بین خانواده و تیم ملی فوتبال قرار گرفتم و بعد از چهارماه تفکر و مشورت به این نتیجه رسیدم که باید در کنار خانواده‌ام باشم و تا مدتی از تیم ملی فاصله بگیرم. برای این تصمیم‌گیری با کرش، به عنوان مسئولم و علیرضا جهانبخش که جزو دوستان و عزیزان من هستند، صحبت و مشورت کردم و آن‌ها نیز گفتند که ما هم بودیم همین تصمیم را می‌گرفتیم. من قوی‌تر از این هستم که به خاطر انتقادات این تصمیم را بگیرم. تصمیم من احساساتی نیست و من بین خانواده و فوتبال، خانواده را انتخاب کردم. درست است که از تیم ملی فاصله می‌گیرم، اما به فوتبال ادامه خواهم داد. فعلاً ۲۳‌سال دارم و آرزو‌های بزرگی در زمینه فوتبال در سر دارم.

سوءتفاهم‌های دردسرساز

پیشکسوت فوتبال ایران سوءتفاهم و انتقاد را دلیل خداحافظی دو‌ملی‌پوش کشورمان عنوان کرد. حسین کلانی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به این موضوع گفت: «هر بازیکنی در شرایطی تشخیص می‌دهد که به علتی در تیمی حضور نداشته باشد. تفسیر‌ها از این تصمیمات موجب سوءتفاهم می‌شود. در طول جام‌جهانی انتقادات زیادی به سردار آزمون شد. همه فکر می‌کنند آزمون در جام‌جهانی فعالیتی نداشته، اما او به خوبی کار کرده‌است که کرش او را در سه‌بازی متوالی بازی داده است. در جام‌جهانی‌۲۰۰۶ همه از دایی ایراد می‌گرفتند، اما وظیفه دایی حرکت بدون توپ بود تا چند بازیکن حریف را به خود مشغول کند. حتماً کسی حرفی به آزمون زده که او ناراحت و دلخور شده و این تصمیم را گرفته است. درباره قوچان‌نژاد هم نمی‌توانیم نظر خاصی بدهیم. او دو دوره در جام جهانی حضور داشته است و شاید تصمیم گرفته از این پس زمان بیشتری برای زندگی شخصی‌اش بگذارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار