کد خبر: 914980
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
دغدغه نماینده لیست امید در روزهای پرتلاطم اقتصادی چیست؟
فضای مجازی محل مناسبی است که می‌توان از طریق آن دغدغه‌های یک مسئول را بی‌پرده و بدون روتوش مشاهده کرد و گزارشاتی را که خود وی منتشر می‌سازد را از نظر گذراند.
محمد صادق عبداللهی

به گزارش جوان آنلاین، چندی پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به آن‌ها فرمودند: «نگاه کنید ببینید چه اولویّت دارد؛ بعضی از قوانین ممکن است مطرح بشود، وقت مجلس را هم بگیرد، یک مسئله‌ای را هم در محیط اجتماعی کشور درست بکند درحالی‌که هیچ اولویّتی هم ندارد؛ این‌ها را باید کنار گذاشت؛ یعنی مثل پولی که انسان احتیاج ندارد و همین‌طور بی‌دریغ خرج می‎‌کند، وقت مجلس را این‌جوری نباید خرج کرد. وقت مجلس محدود است؛ شما چهار سال بیشتر که وقت ندارید، باید از ذرّه‌ذرّه و لحظه‌لحظه‌ی این وقت استفاده کرد. بنابراین صرفاً موضوعات اولویّت‌دار [مطرح شود].»

هر چند که این نخستین بار نبود که رهبر انقلاب از مسئولین کشور خواسته بودند چه در عمل و چه در نظر اولویت‌های کشور را در نظر بگیرند تا توان کشور، چه از نظر بودجه و چه از نظر نیروی انسانی، در جهت حل مشکلات اولویت دار کشور قرار گیرد.

بی‌شک امروز مهمترین اولویت کشور، مشکلات معیشتی و اقتصادی است که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه جوانان را به خود درگیر کرده است. تکانه‌‎های اقتصادی، هر دم بر پیکره اقتصاد نامقاوم کشور می‌کوبد و موجبات تشدید مشکلات معیشتی را فراهم می‌سازد.

مشکلات معیشتی و اقتصادی به دنبال خود سیلی از ولنگاری‌های فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و سیاسی را فراهم می‌سازد. لذا حل مشکل هر یک از حوزه‌های نام برده شده بیش از هر چیز حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

هرم مازلو و اولویت‌های جامعه ایرانی

آبراهام مازلو نظریه پرداز و روانشناس معاصر که با  "هرم مازلو" به شهرت رسید در نظریه خود سلسله‌ای از نیاز‌های انسان را در قالب هرمی متشکل از ۵ یا ۷ طبقه را ترسیم می‌کند که هر طبقه را پایه‌ای برای طبقه بعد قلمداد کرده و معتقد است تا نیاز‌های هر طبقه ارضاء نگردد نمی‌توان به طبقات بالاتر رفت. طبقات این حرم به ترتیب عبارتند از:  نیاز‌های فیزیولوژیک (شامل نیاز‌های اولیه و حیاتی زندگی نظیر غذا، پوشاک و مسکن)، نیاز‌های امنیتی، نیاز‌های عاطفی، نیاز‌های اجتماعی-احترامی و نیاز‌های خودشکوفایی.

نماینده محترم لیست اولویت‌ها را سر به ته گرفته‌ای!

اگر نیک بنگریم وضعیت اقتصادی به ویژه وضعیت ازدواج، اشتغال و مسکن به سمتی در حال حرکت است که بسیاری از مردم در استان‌های مختلف برای تامین آن‌ها به مشقت افتاده‌اند. با این حساب و با توجه به هر مازلو این نیازها برای امروز جامعه ایرانی، نیازهایی بسیار ضروری و اساسی است که نیاز است تمامی توان کشور در جهت حل آن‌ها همسو شوند. این به معنای واگذاری سایر حوزه‌ها و بی‌توجهی به مسائل دیگر نیست بلکه به معنای اولویت داشتن مسئله اقتصاد است.

با وجود توضیحات فوق متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف، اولویت اول کشور را درک نکرده و آن‌ها نیز تابع فضای مجازی و هیاهوهای پیرامون آن که گاها هم ساخته و پرداخته‌ی طبقه‌ی خاص و محدودی از جامعه است، اولویت‌های کشور را نادیده می‌گیرند.

اولویت‌های نماینده لیست امید چیست؟

فضای مجازی محل مناسبی است که می‌توان از طریق آن دغدغه‌های یک مسئول را بی‌پرده و بدون روتوش مشاهده کرد و گزارشاتی را که خود وی از عملکردش منتشر می‌سازد را از نظر گذراند. بدین جهت به صفحه توئیتر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم. خانم طیبه سیاوشی از نمایندگان لیست امید و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس است که در این کمیسیون، مسئولیت کمیته زنان، ورزش و جوانان را بر عهده دارند. تقریبا می‌توان گفت: از ۱۵ توئیت آخر این نماینده مجلس ۱۳ توئیت مربوط به مسئله ورود زنان به ورزشگاه است!

نماینده محترم لیست اولویت‌ها را سر به ته گرفته‌ای!

 

نماینده محترم لیست اولویت‌ها را سر به ته گرفته‌ای!

توئیت‌‎های ارسالی حاکی از آن است که تقریبا خانم طیبه سیاوشی از جمعه ۱۱ خردادماه تا دوشنبه ۴ تیر ماه به شدت درگیر این مسئله بود و با جلسات مختلف و رایزنی‌های گوناگون سعی در حل این مسئله داشته‌اند و تقریبا به صورت روزانه نیز از طریق توئیتر این مسئله را در فضای مجازی دنبال کرده‌اند.

نماینده محترم لیست اولویت‌ها را سر به ته گرفته‌ای!

فارغ از نظرات موافقین و مخالفین در خصوص ورود زنان به ورزشگاه، سوال اصلی این است با وجود مشکلات عدیده فرهنگی زنان و جوانان در سراسر ایران و آسیب‌های اجتماعی فراوان پیش روی زنان و جوانان آن همه در روزهای اوج تلاطمات اقتصادی که قطع یقین تبعات فرهنگی و اجتماعی زیان بار مضاعفی نیز برای زنان، جوانان و خانواده‌ها به همراه خواهد داشت چرا یکی از نمایندگان تهران تمام هم و غم خود را معطوف به مسئله‌ای می‌سازد که در صورت وصول نتیجه نیز تنها طبقه‌ی خاصی از جامعه را پوشش خواهد داد و گره‎‌ای از مشکلات اساسی و بنیادین ملت ایران باز نخواهد کرد.

نماینده محترم لیست اولویت‌ها را سر به ته گرفته‌ای!

خلاصه آنکه انتظار است نه تنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی بلکه همه‌ی مسئولین دلسوز کشور در این روزها که بنا به گفته‌ی ریاست محترم جمهور همه با هم بایستی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم در جنگ اراده‌ها دشمن را از پای در آوریم، بیش از پیش با پشتکاری مضاعف و همراه با کار کارشناسی به اولویت‌های کشور توجه کنند و از پرداختن به مسائل درجه دوم و سوم که می‌توان حل آن را به وقتی دیگر نیز موکول کرد بپرهیزند و یا حداقل کار را در سطح معاونین و یا با تعیین نمایندگانی از سمت خود دنبال کنند و توان و امکانات خود را در مسیر حل مشکلات اولویت دار گذارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
خانم نماینده دل خوش با جیب خالی سازگاری ندارد.وقتی از جنس مردم نباشی دغدغه ات میشود این .مردم این سرزمین با فقر و نداری و....دسته پ.نجه نرم مکنند.ودر سطل زباله نان خودرا جستجو میکند وشما واقعا نماینده کدام مردمی هستید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار