کد خبر: 914901
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
جنایت فراموش شده آمریکا
طبق گزارشات دیده بان حقوق بشر ویتنام، هزاران زن شوهردار در طی حملات زمینی آمریکا و در جلوی نگاه همسرانشان مورد تعرض قرار گرفتند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از وب سایت MotherJones، در ۳۱ آگوست سال ۱۹۶۹، داستان یک تجاوز هولناک در سرتاسر ویتنام پیچید. سربازان ارتش آمریکا در طول جنگ بار‌ها به زنان ویتنامی تجاوز کردند. جنگ در هر صورت بد است. بعضی از کهنه سربازان جنگ می‌گویند شما هیچ وقت معنی واقعی جنگ را تا زمانی که در آن نباشید درک نمیکنید. بیشتر سربازانی که از جنگ بر میگردند هیچگاه در مورد اتفاقاتی که برایشان افتاد به شما نمیگویند. به گفته روانشناسان انجمن ملی آمریکا، ۹۰ درصد سربازانی که از جنگ برگشته بودند دچار اختلالات روانی و افسردگی شدید بودند. بیش از ۳۰۰۰۰ کتاب در مورد جنگ ویتنام منتشر شده است. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با جنایات چند از آمریکا در جنگ ویتنام آشنا کنیم، پس با شگفتی‌های تاریخ همراه باشید.

بیش از ۵۸۰۰۰ آمریکایی در جنگ ویتنام کشته شدند. تعداد کشته شدگان آمریکایی بسیار زیاد است، اما آیا این همه ماجراست؟ طبق آمار رسمی بیش از ۵۰۰۰۰۰۰ ویتنامی در این جنگ کشته شدند. ولی این آمار دقیقی نیست. اگر از دید آمریکایی‌ها بخواهیم به این جنگ بنگریم، داستان بیشتر شبیه فیلم‌های رامبو است، اما جنگ در ویتنام، تبعات بسیار زیادی برای مردم این کشور داشته است. میلیون‌ها ویتنامی کشته شده، در کوره‌های آتش سوزانده شده، مورد شکنجه و آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند و هزاران کودک بی‌سرپرست به دنیا آمدند.

اگر بخواهم مظلوم‌ترین افراد را بر روی کره زمین از دیدگاه آمریکایی‌ها معرفی کنم و یا اگر بخواهیم به فیلم‌های هالیوودی نگاهی بیاندازیم، بدون شک در تمامی آن‌ها سربازان ارتش آمریکا کسانی هستند که در مقابل بدترین جنایتکاران در حال جنگ هستند. مردم آمریکا و کودکان این کشور واقعیت‌های جنگ را نمی‌داند. اکنون کمی برایتان از حقیقت جنگ میگوییم.
 
تجاوز به زنان توسط سربازان آمریکایی به امری عادی تبدیل شده بود. طبق گزارشات دیده بان حقوق بشر ویتنام، هزاران زن شوهردار در طی حملات زمینی آمریکا و در جلوی نگاه همسرانشان مورد تعرض قرار گرفتند. آمریکایی‌ها از این روش برای گرفتن اطلاعات از بومیان و نظامیان استفاده میکردند. یک کهنه سرباز آمریکایی به نام تیم برایان که در جنگ حضور داشت میگوید: «در جنگ هیچ چیز اخلاقی وجود ندارد. ما برای گرفتن اطلاعات و پیروزی در جنگ از کثیف‌ترین روش‌ها استفاده می‌کردیم. گویی شیطان در ما رخنه کرده بود. چیز‌هایی که در مورد جنگ به شما گفته‌اند دروغ محض است. ما حتی کودکان را سلاخی میکردیم.»

و حالا به داستان اصلی خود برمیگردیم. حالا می‌خواهیم داستان آدم ربایی و تجاوز گروهی به یک دختر جوان ویتنامی را بازگو کنیم. یقینا باور این داستان برایتان سخت است. یک جوخه از نیرو‌های زمینی ویژه آمریکایی یک دختر جوانی را در روستایی کوچک ربودند. پس از طی چند کیلومتر، دو سرباز دست و پای دختر را بستند و به او تجاوز کردند. کهنه سربازی که در آنجا بود به یاد می‌آورد که تمامی افراد جوخه به آن دختر تجاوز کردند.

در موردی دیگر از جنایات سربازان آمریکایی می‌توان به شکنجه و کندن موی سر زنان ویتنامی اشاره کرد. آمریکایی‌ها با چاقو موی زنان ویتنامی را می‌کنند و آن‌ها را مجبور می‌کردند تا کار‌های کثیفی را برای آن‌ها انجام دهند.

بسیاری از دختران که ناخواسته باردار می‌شدند یا خودکشی می‌کردند و یا بچه هایشان را بعد از به دنیا آوردن رها می‌کردند. این‌ها گوشه‌ای از ناگفته‌های جنایات آمریکا در ویتنام بود.
 
ترجمه و تلخیص از وب سایت شگفتی‌های تاریخ
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
1
3
خدا لعنتشون کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار