کد خبر: 914864
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
اینستاگرام؛ محمد رضا کائینی:

به گزارش جوان آنلاین، محمد رضا کائینی، دبیر صفحه تاریخ روزنامه جوان، در خصوص فاجعه هفتم تیر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فاجعه هفتم تیرماه سال شصت، معمایی دارد به نام "بمب داخل سقف". بمب اول در ذیل تریبون تعبیه شد و هدف آن نیز، مشخصا آیت الله بهشتی بود. بمب دوم در سقف و همزمان با بمب اول منفجر شد. سقف سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی به دلیل نوع ساخت و نیز قیرگونی‌های متعدد، نسبتا ضخیم بود و جاگزاری بمب درآن به رغم ممکن بودن، کاری نسبتا دشوار و مستلزم دقت و زمان کافی به شمار می‌رفت. اینکه فردی به نام "محمدرضا کلاهی" با وجود تمام موقعیت خویش در حزب، به تنهایی توانسته باشد چنین عملیات انفجاری را سامان داده باشد، امری بعید به نظر می‌آید.

سید اسدالله لاجوردی تا مدت‌ها پیگیر جعبه سیاه این انفجار بود که چندی پس از آن با واقعه دفتر نخست وزیری، ابهامات او پررنگ‌تر و افزون و البته پس از حذف او از دستگاه قضایی، تقریبا فراموش شدند. چند سال پیش در گفت‌وگویی با محمد رضا بهشتی، او نیز به معما گونه بودن بمب سقف اذعان داشت و پیش از آن، مسیح مهاجری نیز...

هدف از نگارش این مجمل تاکید بر این مهم است که جریان نفوذ همزمان با پیروزی انقلاب تولد یافت و در گذرگاه‌های خطیر سالیان نخست، عمدتا توانست خویش را مخفی نگاه دارد و هم اینک نیز، ابواب جمعی پر کار آن، در بخش‌هایی گوناگون از نظام مشغول به کارند.

معمای حادثه هفتم تیر

پ. ن:تصویر منتشر نشدهء فوق آمده، پیکر آیت الله بهشتی را در پزشکی قانونی تهران پس از انفجار هفتم تیر نشان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار