کد خبر: 914823
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
سينا جعفری
همزمان با آشفتگی در بازار سکه و هجوم برخی دلالان به این بازار برای سفته‌بازی و کسب سود نامشروع، دولت تلاش می‌کند تا با اخذ مالیات از خریداران عمده سکه، آرامش را به بازار بازگرداند.
به گزارش «جوان»، این تهدید دولت که معلوم نیست چه زمانی رنگ واقعیت به خود بگیرد، در حالی است که از زمان شکل‌گیری بحران تا به امروز هیچ سیستم واحدی برای ثبت خرید و فروش سکه در بازار وجود ندارد و دولت تنها می‌تواند مالیات را از کسانی که پیش خرید سکه انجام داده‌اند، اخذ کند. اما نکته مهم دیگر در این خصوص، مالیات ناچیزی است که قرار است دولت از خریداران سکه دریافت کند. براین اساس یک ممیز مالیاتی بازنشسته در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» در این خصوص گفت: بر اساس قانون، حداکثر مالیاتی که از خریداران تجاری سکه دریافت خواهد شد، برای هر قطعه سکه بین ۲۶ تا ۴۹ هزار تومان است. این در حالی است که این خریداران هم‌اکنون بابت پیش خرید هر قطعه سکه بیش از یک میلیون تومان سود کرده‌اند. وی ادامه داد: هم‌اکنون در کشور مالیات هیچ حرفه یا شغلی این میزان نیست و طبیعی است که وجود این خلأ باعث تحریک سودجویان برای سوداگری در بازار و ایجاد چنین بحرانی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازندرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
بهترین راه حل اگر دولت طلب کارمندان اعم ازپاداش یا کارانه یا اضافه حقوق وغیره به انها از سکه یک گرمی ربع یا نیم وسکه کامل بدهد به جای پول ...... حال پیدا کنید پرتقال فروش را
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار