کد خبر: 914817
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
سید حسین موسوی تبریزی، از فعالان چپ به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ به سؤال «اگر ترامپ این اتفاقات را رقم نمی‌زد امکان مذاکره دوجانبه به وجود می‌آمد؟» گفته که «اگر درست عمل می‌کردند چرا امکان مذاکره وجود نداشته باشد. اگر دعوت می‌کردند تا در مورد مسائل دیگر مذاکره کنیم اشکالی نداشت.»
او در ادامه و حتی وقتی خبرنگار می‌پرسد که «ممکن است ماجرای مک فارلین دوباره رخ دهد؟» پاسخ می‌دهد که «بله، چرا نشود. آن زمان یک نفر آمده بود ایران و امضای رئیس جمهوری بر یک انجیل را هم به ایران آورد و حاضر بود مذاکره کند. ما هم که قول صد درصد نداده بودیم، اما حاضر بودیم مذاکره کنیم.»
یکی از مسائل دیگر که آقای موسوی تبریزی به آن اشاره داشت، بحث مذاکره موشکی است. مذاکره دفاعی نه عقلی است و نه مطابق سیاست‌های نظام.
روشن است که هر کشوری به سیستم دفاعی نیاز دارد و نمی‌تواند از آن بگذرد؛ این میانه کشور ایران که مورد تهدید‌های چند برابر است، طبیعتاً عاقلانه نیست که تسلیم نظرات دشمنان عهدشکن شود و سیستم موشکی خود را به خواست آنان تعطیل کند.
آخرین مذاکره دولت اصلاح‌طلبان با امریکا برجام است که شکست خورده و دولت امریکا از آن خارج شده است. با این حساب در چنین موقعیتی سخن گفتن از مذاکره موشکی با امریکا نمی‌تواند سیاستی عاقلانه و عزتمدارانه دانسته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار