کد خبر: 914806
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
پسر شیشه‌ای که در جریان سرقت خودروی پژو ۲۰۶‌دختر جوانی را در خیابان گاندی زیر گرفته و به قتل رسانده بود در یک قدمی چوبه دار بخشیده شد.
پسر شیشه‌ای که در جریان سرقت خودروی پژو ۲۰۶‌دختر جوانی را در خیابان گاندی زیر گرفته و به قتل رسانده بود در یک قدمی چوبه دار بخشیده شد.
به گزارش خبرنگار ما، این حادثه ساعت ۱۹:۲۰ چهارم اردیبهشت سال‌۹۱ در خیابان گاندی رخ داد که در جریان آن پسر شیشه‌ای به خاطر سرقت خودروی ۲۰۶ دختر جوان، وی را زیر گرفت و به طرز دلخراشی به قتل رساند. لحظاتی پس از اعلام این خبر از سوی مأموران کلانتری ۱۰۵‌سنایی قاضی محمد شهریاری، بازپرس وقت ویژه قتل دادسرای امور جنایی در رأس اکیپی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه کوچه هشتم گاندی نرسیده به پل همت با جسد دختر ۲۶‌ساله‌ای به نام تینا روبه‌رو شدند که بررسی‌ها حکایت از این داشت دختر جوان زیر چرخ‌های خودروی به کام مرگ رفته‌است. همان ابتدا کارآگاهان دریافتند لحظاتی قبل تینا در حال پارک کردن خودروی‌۲۰۶ خودش بوده که پسر جوانی به بهانه کمک برای پارک کردن پشت فرمان خودروی ۲۰۶ نشسته و پس از سرقت خودرو، او را زیر گرفته و از محل گریخته است.
همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با کمک شاهدان عینی اقدام به بازسازی چهره متهم کردند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت به مأموران خبر رسید متهم همراه پسر جوان دیگری با خودروی سرقتی اقدام به موبایل قاپی در یکی از خیابان‌های شمالی تهران کرده‌اند. بدین ترتیب مأموران دوباره با کمک شاکی، چهره متهم را ترسیم کردند که مشخص شد عامل حادثه پسر ۲۱‌ساله‌ای به نام دارا است. بررسی پرونده دارا نشان داد وی معتاد به شیشه و از سارقان سابقه دار است که چند باری روانه زندان شده است. در نهایت مأموران پس از گذشت دو ماه از حادثه، متهم را که به بهانه ترک اعتیاد در کمپی مخفی شده بود بازداشت کردند.
دارا در بازجویی‌ها ابتدا منکر جنایت و مدعی شد یکی از دوستانش خودرو را سرقت کرده و به او داده است. بنابراین مأموران دوست وی را دستگیر کردند، اما مشخص شد وی دروغ گفته و عامل اصلی حادثه دارا است. متهم وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به سرقت خودروی‌۲۰۶ اعتراف کرد و گفت: قصد قتل نداشته است.
وی در شرح ماجرا گفت: شب حادثه شیشه مصرف کرده بودم و اصلاً حال خوبی نداشتم. ساعتی قبل از سرقت دختر مورد علاقه‌ام با من تماس گرفت و گفت: با هم برای تفریح به اطراف تهران برویم. با مادرم تماس گرفتم و خواستم خودرواش را چند ساعتی در اختیار من قرار بدهد، اما او قبول نکرد. پس از این به طرف خانه‌مان به راه افتادم که در خیابان گاندی مشاهده کردم مقتول در حال پارک خودرواش است. بلافاصله به سراغش رفتم و به دروغ گفتم خودروی پشتی متعلق به من است و اجازه بدهد من خودرواش را پارک کنم تا خسارتی به خودروام وارد نشود. او قبول کرد و من پشت فرمان نشستم و تصمیم به سرقت خودرو گرفتم. دنده عقب رفتم و از روی دختر جوان رد شدم و بعد هم دختر جوان شروع به داد و فریاد کرد که هنگام فرار متوجه نشدم دوباره از رویش عبور کرده‌ام. وی ادامه داد: چند روز بعد هم همراه یکی از دوستانم تلفن همراه پسر جوانی را به بهانه تماس ضروری گرفتم و اقدام به فرار کردیم.
متهم پس از بازسازی صحنه جرم و صدور کیفرخواست در شعبه‌۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. پدر مقتول گفت که دخترم نخبه بود و برای قاتل درخواست قصاص دارم و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کردند.
در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جلسات صلح و سازش برای جلب رضایت از اولیای‌دم برگزار کردند. در نهایت دو روز قبل اولیای‌دم پس از گرفتن دیه، رضایت‌نامه کتبی خود را به شعبه اجرای احکام ارائه دادند. بدین ترتیب متهم با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم به زندگی دوباره برگشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
چهار روز دیگه نویت یک دختر دیگه و روز از نو این هیئت ... برود دنبال مشکلات دیگر اجازه دهند این قاتلان به جزای خود برسند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار