کد خبر: 914805
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس با تمام توان در بازار حضور دارد و امنیت بازار و بازاریان را تأمین خواهد کرد.
سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره حضور پلیس در مناطق بازار گفت: در این مورد پلیس با تمام توان و قدرت در بازار حضور داشته و نسبت به تأمین امنیت بازار و بازاریان اقدام خواهد کرد. وی درباره اینکه ممکن است برخی با تهدید، کسبه را مجبور به بستن مغازه‌هایشان کنند، گفت: قطعاً اگر کسی بخواهد با تهدید بازاریان اقداماتی را انجام دهد پلیس با آن‌ها برخورد می‌کند و ما از کسبه می‌خواهیم که در صورت چنین مواردی حتماً با پلیس تماس بگیرند. سردار رحیمی ادامه داد: حضور قدرتمندانه مأموران پلیس در جای جای بازار وجود دارد و تا هر زمان که لازم باشد به حضورمان ادامه خواهیم داد.

متلاشی شدن ۳۱ باند سرقت

سردار رحیمی درباره طرح برخورد با سارقان هم توضیح داد: طرح برخورد با سارقان و سارقان حرفه‌ای پایتخت در ۴۸‌ساعت گذشته و پس از روز‌ها کار اطلاعاتی و شناسایی به مرحله اجرا درآمد و در این راستا همکاران من ۱۳۸‌نفر از سارقان حرفه‌ای که در قالب ۳۱‌باند فعالیت داشتند را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه برخی از این سارقان مسلح بودند خاطرنشان کرد: ۷۳‌نفر یعنی ۵۷‌درصد از سارقان دستگیر شده پیش از این دارای سوابق متعدد کیفری به خاطر ارتکاب جرائمی، چون سرقت، سرقت مسلحانه، زورگیری و... بوده‌اند. به طوریکه تنها یکی از باند‌ها تا‌کنون به بیش از ۸۰۰ مورد سرقت اعتراف کرده است.
سردار رحیمی اضافه کرد: ۴۵ نفر از دستگیرشدگان که در قالب ۱۰‌باند فعالیت می‌کردند زورگیر و کیف قاپ بودند که برخی از آن‌ها تحت عنوان مأمور دست به سرقت می‌زدند. ۳۱‌نفر نیز در هشت‌باند اقدام به سرقت از منزل و اماکن کرده بودند و ۴۱‌نفر نیز با فعالیت در ۱۰‌باند، خودرو و موتورسیکلت به سرقت می‌بردند.
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در این عملیات هفت باند جعل و کلاهبرداری نیز منهدم شد، گفت: همچنین دو باند سرقت مسلحانه و زورگیری نیز منهدم و شش‌نفر دستگیر شدند. در جریان این عملیات ۱۰‌محکوم متواری نیز که با قید وثیقه آزاد شده یا پس از مرخصی به زندان بازنگشته بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق دستگیر شدگان حرفه‌ای و سابقه دار بودند، گفت: یکی از این باند‌ها اقدام به ده‌ها مورد سرقت مسلحانه از مغازه‌ها کرده بود. باندی دیگر از زنان و پیرزن‌ها زورگیری و خفتگیری می‌کردند و یک باند دیگر نیز پس از سرقت خودرو اقدام به سند نمره کردن این خودرو‌ها می‌کردند که تا کنون ۱۵‌مورد از اقدامات آنان شناسایی شده است.

برخورد پلیس با استفاده کنندگان غیرمجاز از «ارز» دولتی

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ هم از برخورد با شرکت‌هایی که اقدام به دریافت ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی کرده، اما محصولاتی را با قیمت بیشتر عرضه کرده یا احتکار کرده‌اند، خبر داد.
وی توضیح داد: لیست شرکت‌هایی که اقدام به خارج کردن ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی از کشور کرده بودند، وجود دارد و این لیست‌ها از سوی تعزیرات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است، بنابراین آن دسته از شرکت‌هایی که ارز چهارهزارو ۲۰۰‌تومانی خارج کرده و به ازای آن کالایی را وارد کرده که با قیمت دلار ۸ هزار تومانی عرضه کردند، اسامی‌شان از سوی تعزیرات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در مجموع اسامی ۳۵‌شرکت از سوی تعزیرات به پلیس‌آگاهی اعلام شده که ممکن است اسامی این شرکت‌ها بیشتر هم بشود، اما در حال حاضر ۳۵‌شرکت شناسایی شده‌است. در یک مورد که با دستور قضایی بناست با آن برخورد شود شرکتی ۲۲‌میلیون یورو ارز دولتی از کشور خارج و در ازای آن تلفن همراه متعلق به یکی از برند‌ها را وارد کرده، اما این گوشی‌ها را با ارز ۸هزار تومانی به فروش رسانده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار