کد خبر: 914781
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
معاون صدا در اختتامیه مسابقه «یک، دو، صدا»:
معاون صدا در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو، صدا» و تجلیل از صادق عبداللهی، هنرمند پیشکسوت طنز رادیویی، از جایگاه ویژه طنز در برنامه‌سازی رادیو و لزوم تزریق نشاط به جامعه گفت. مراسم اختتامیه مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» عصر سه‌شنبه با حضور چهره‌های رادیویی برگزار شد.
زهره زمانی
معاون صدا در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو، صدا» و تجلیل از صادق عبداللهی، هنرمند پیشکسوت طنز رادیویی، از جایگاه ویژه طنز در برنامه‌سازی رادیو و لزوم تزریق نشاط به جامعه گفت.
مراسم اختتامیه مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» عصر سه‌شنبه با حضور چهره‌های رادیویی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حمید شاه‌آبادی معاون صدا درباره حوزه طنز اظهار کرد: اگر طنز نباشد نمی‌توان زندگی کرد و طنز قطعاً یکی مؤلفه‌های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می‌ماند. ما هم مثل همه افراد به خنده احتیاج داریم.
او ادامه داد: رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون در طنز جایگاه ویژه‌ای داشت. مقام معظم رهبری هم در آن سال‌ها طنز رادیو را در مقایسه با تلویزیون فاخر می‌دانستند. البته تلویزیون در این سال‌ها در حوزه طنز رشد کرد و رادیو هم به صورت کمی و کیفی ارتقای جدی پیدا کرد. در حال حاضر رادیو ایران چهار یا پنج برنامه طنز دارد و شبکه‌های رادیویی دیگر هم در این حوزه تلاش می‌کنند.
شاه‌آبادی در پایان گفت: قطعاً جای کار زیادی در حوزه طنز داریم و برای شکوفایی این فضا باید نسلی را تربیت کنیم و آموزش دهیم، از طرفی مسئولان سعه صدر را بالا ببرند تا بتوانیم کار‌های شایسته و فاخر ارائه دهیم. محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران در ادامه برنامه به حوزه طنز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در گذشته برنامه «صبح جمعه با شما» را به عنوان برنامه هنرمندانه و یکی از نعمت‌های خدا می‌دانستند.
او با بیان اینکه طنز باید به اصلاح و بهبودی جامعه منجر شود، اضافه کرد: گرچه مبنای طنز شوخ‌طبعی و خنده است، اما گاهی از سر شادمانی نیست و قطره اشکی را جاری می‌کند. طنز یکی از مهم‌ترین موضوعات ادبیات فارسی است که به عنوان یکی از رویکرد‌های جدی رادیو ایران در گروه ورزش و تفریحات تولید می‌شود.
مدیر رادیو ایران به برنامه‌های جدید این شبکه در تابستان اشاره کرد و گفت: برخی برنامه‌ها به صورت هفتگی پخش می‌شود. همچنین مسابقه «یک، دو، صدا» به صورت روزانه پخش می‌شود که مخاطبان زیادی دارد. برنامه «مجله طنز رادیویی» در تابستان روز‌های پنج‌شنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رود. «صبح جمعه با شما» هم که جمعه‌ها به روی آنتن می‌رود از همین هفته عصر‌ها به صورت گلچین پخش می‌شود. همچنین برنامه «کوی نشاط» روز‌های پنج‌شنبه و یک برنامه به شکل طنز کوتاه ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه به مدت ۱۰ دقیقه پخش می‌شود.
سعید بیابانکی، شاعر طنزپرداز در ادامه مراسم درباره مسابقه «یک، دو، صدا» گفت: حضور من در مسابقه «یک، دو، صدا» به عنوان داور بسیار ارزشمند بود. ما در این برنامه استعداد‌های درجه یک را کشف کردیم و امیدواریم این افراد به سرمایه‌های گرانسنگ رادیو تبدیل شوند.
او ادامه داد: به اعتماد مدیران رادیو سعی کردیم واژه «استندآپ کمدی» را با عنوان «برپاخند» در برنامه‌های طنز رادیو ایران تکرار کنیم. من واژه «برپاخند» را پیشنهاد کردم تا جایگزین «استندآپ کمدی» شود، اما فعلاً در رادیو ایران سعی کردیم این واژه را به کار ببریم و حتی برخی جا‌ها این واژه شنیده شده که ابتکار رادیو ایران است.
گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران کلیپی را که در آن ترانه‌های قدیمی بازسازی شده بود، پخش کرد که می‌توان به ترانه قدیمی ماشین مشتی ممدلی اثر سیدجواد، ولی زاده که یکی از مدیران رادیو بوده اشاره کرد. این اثر به همت علیرضا امینی و صدای سعید اسماعیل‌زاده و وحید صابری اجرا شد.
همچنین در ادامه مراسم از کتاب طنز ایرانی که گزیده‌ای از متون برنامه‌های طنز رادیویی است با حضور صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، یدالله گودرزی، مدیر فرهنگ و اندیشه رادیو ایران و محمود اکرامی‌فر شاعر و پژوهشگر رونمایی شد.
در پایان مراسم نیز کلیپی درباره صادق عبداللهی، نویسنده طنز برنامه صبح جمعه با شما پخش شد که هنرمندان رادیو درباره او صحبت کرده بودند و محمدجعفر محمدزاده، فرهنگ جولایی و حمید شاه‌آبادی از صادق عبداللهی تجلیل و به او لوحی اهدا کردند. همچنین پوستر فصل پنجم مسابقه یک، دو، صدا با موضوع طنز نیز در این مراسم رونمایی شد.
همچنین اختتامیه فصل چهارم مسابقه یک، دو، صدا به صورت پخش زنده و تصویری همزمان از سایت رادیو ایران پخش شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار