کد خبر: 914655
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال مستمری به مددجویان و اقشار نیازمند استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه هماهنگی و بررسی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 26 هزار و 267 خانوار با 54 هزار نفر تحت حمایت این نهاد از خدمات مستمری بهره‌مند می‌شوند که تلاش می‌کنیم  تا با این امر نیازهای معیشتی این افراد را تامین کنیم.

وی از پرداخت بیش از 168 میلیارد ریال مستمری به مددجویان در استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌رود اما با توجه به اینکه 22 هزار و 362 نفر از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند به دلیل کهولت سن امکان توانمندسازی آنها وجود ندارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی به مددجویان در راستای توانمندسازی و اشتغال آنها خبر داد و افزود:‌ در راستای توسعه اشتغال مددجویان با اجرای طرح استعدادسنجی مددجویانی که توان خوداشتغالی و استقلال اقتصادی را دارند شناسایی شده و تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات به این افراد زمینه‌ساز توانمندی آنها شویم.

حسین‌نژاد گسترش بیمه‌های اجتماعی را در جامعه زمینه‌ساز کاهش تعداد اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان این نهاد دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بوده که نبود بیمه‌های اجتماعی در بین این قشر سبب بروز برخی گرفتاری‌ها و دغدغه‌ها برای آنها شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به حمایت کمیته امداد از یک هزار و 558 مرد سرپرست خانوار زیر 55 سال به دلیل بیماری صعب‌العلاج، بیماری خاص و ازکارافتادگی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم خدمات کیفی‌تر و بیشتری را به مددجویان تحت حمایت ارائه دهیم نیازمند کمک‌های خیرین هستیم که امیدواریم در این زمینه شاهد توسعه کمک‌های مردمی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر