کد خبر: 914428
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل از استان‌های غنی کشور با وجود ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در رده مهره‌داران است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد خداپرست در نشست تعاملی با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: جمعیت بالای کل و بز و پلنگ در آق‌داغ و سایر زیستگاه‌های استان از مهمترین ظرفیت‌ها در این حوزه در استان به شمار می‌رود که اخیرا نیز فیلم دو قلاده پلنگ ایرانی با تلاش محیط بانان منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ثبت شده است.

وی افزود: پیگیری و نظارت بر اجرای دفع اصولی پسماند، مقابله با آلودگی هوا، شناسایی کانون‌های ریزگرد و تامین حقابه‌های زیست محیطی از مهمترین اولویت‌ها در دولت دوازدهم به شمار می‌رود که در این زمینه در استان نیز فعالیت‌های خوبی آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، نصب سیستم آنلاین پایش آلودگی آب و هوا، ضرورت نصب ایستگاه دوم سنجش هوا در مرکز استان برای اطلاع‌رسانی از شاخص کیفی هوا در فصول مختلف و نیز انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از شهر از جمله برنامه‌ها و موارد ضروری بوده که باید در این راستا اقدام شود.

خداپرست با قدردانی از همکاری و تعامل خوب و مناسب شورای شهر و شهرداری اردبیل در راستای ارتقای آگاهی مردم در حوزه محیط زیست تصریح کرد: تامین حقابه زیست‌محیطی از رودخانه بالیقلو چای اردبیل باید توسط شرکت آب منطقه‌ای اجام شده و اقدامات بهسازی و زیباسازی در این محوطه توسط شهرداری دنبال شود.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این دیدار گفت: رویکردها و اقدامات در حوزه توسعه شهری باید با در نظر گرفتن توجه به محیط زیست و جلوگیری از تخریب و تهدید آن باشد و توسعه متوازن، پایدار و منطقی که نخستین مولفه آن حفاظت از محیط زیست بوده مد نظر قرار گیرد.

علیرضا پوستی با اشاره به تلاش‌های برای ارتقای کیفی خدمات‌رسانی‌ها به مردم اظهار کرد: انجام بازدید‌ها و دیدار با مدیران دستگاه‌های مختلف گامی در راستای طرح و بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای برای رفع آنها به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر