کد خبر: 914407
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مدیر کل دامپزشکی استان البرز:
مدیر کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه هیچگونه بیماری دامی از جمله تب کریمه در استان البرز مشاهده نشده است، گفت: خانواده ها جهت حفظ سلامت خود و فرزندان شان از خرید جوجه های رنگی، مرغ و خروس زنده خودداری کنند.

علی اصغر شریفی اظهار کرد: به دلیل آغاز فصل گرما و فراهم شدن زمینه های رشد کنه و انگل های خارجی در استان البرز اداره دامپزشکی سموم دامی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می دهد.

وی افزود: در همین راستا برای پیشگیری از بیماریهای مشترک بخصوص تب کریمه کنگو همچنین بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان البرز در سه ماهه اول سال ۱۴۶ هزار و ۸۱۶ راس دام را در جایگاه های نگهداری دام سمپاشی کرده است.

شریفی با بیان اینکه از شهروندان تقاضا می شود فرآورده های دامی خود را از مراکز مطمئن خریداری کنند، گفت: خانواده ها جهت حفظ سلامت خود و فرزندان از خرید هرنوع جوجه های رنگی، ومرغ و خروس زنده از واحدهای فروش غیر مجاز خودداری کنند.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز در خصوص معدوم سازی فرآورده های خام دامی و پروتئینی در ماه های اخیر، گفت: در راستای طرح تشدید نظارتهای دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، کارشناسان دامپزشکی همه روز درمراکز توزیع عرصه های فرآورده های دامی و پروتئینی حضوردارند ونظارت کامل را اعمال می کنند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه پس از بررسی های انجام شده و تایید غیر قابل مصرف بودن، فرآورده های ضبط شده بصورت بهداشتی معدوم سازی می شود، گفت: در این راستا در ماه گذشته مقدار ۱۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار