کد خبر: 914322
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
دانشجویان دانشگاه صداوسیما به دلیل خرابی سامانه ثبت‌نام با مشکل مواجه شده‌اند
سیستم جامع گلستان، دقیقاً همان مسئله‌ای است که چند وقتی ذهن دانشجویان برخی دانشگاه‌های کشور را در این ایام امتحانات درگیر کرده است. دانشجویان فقط از آن طریق می‌توانند به ثبت‌نام، انتخاب واحد، درخواست‌های تحصیلی، دریافت کارت امتحان و... بپردازند، بروز یک مشکل کوچک در این سامانه می‌تواند عواقب سختی را برای دانشجویان به ارمغان آورد
حسين اعلايى
دانشجویان دانشگاه صداوسیما چند ماهی است که با خرابی سامانه جامع گلستان با مشکلات عدیده‌ای به خصوص در ایام آغاز امتحانات روبه‌رو شده‌اند.
سیستم جامع گلستان، دقیقاً همان مسئله‌ای است که چند وقتی ذهن دانشجویان برخی دانشگاه‌های کشور را در این ایام امتحانات درگیر کرده است. از آنجایی که تمام اطلاعات ثبت‌نامی و تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در این سامانه وجود دارد و دانشجویان فقط از آن طریق می‌توانند به ثبت‌نام، انتخاب واحد، درخواست‌های تحصیلی، دریافت کارت امتحان و... بپردازند، بروز یک مشکل کوچک در این سامانه می‌تواند عواقب سختی را برای دانشجویان به ارمغان آورد و حتی در برنامه‌ریزی‌ها و کار‌های دانشگاه اخلال وارد کند. گویا دو ماهی است که سامانه گلستان دانشگاه صدا‌و‌سیما با مشکل مواجه شده و دانشجویان اصلاً امکان ورود به این سامانه را ندارند. در حقیقت این مشکل باعث شده تا آن‌ها در این ایام نتوانند علاوه بر به ثمر رساندن مرحله ارزشیابی اساتید، به اطلاعات امتحانات پایان‌ترم خود دسترسی داشته باشند و حتی کارت ورود به جلسه امتحان را هم دریافت کنند.

مسئولان در جست‌وجوی راه‌حل

یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرگزاری دانشجو گفته است که وقتی دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این مسئله به مسئولان دانشکده‌ها و دانشگاه عنوان کرده‌اند، ابتدا با پاسخ‌های متنوعی همچون خرابی و امید به اصلاح آن در امروز و فردا روبه‌رو شده‌اند، اما با نزدیک شدن به ایام امتحانات و جدی شدن موضوع، مسئولان با تلاش برای اصلاح سامانه اقدام کرده‌اند که البته هنوز خرابی سامانه جامع گلستان دانشگاه پابرجاست و مشکل دانشجویان حل نشده است.
با وجود این مشکل و حل نشدن آن، مسئولان دانشکده‌ها در تلاشند تا با اطلاع‌رسانی در کانال‌های فضای مجازی دانشگاه به تمامی دانشجویان زمان امتحانات و پایان کلاس‌ها را اعلام کنند. به گونه‌ای که در یکی از همین کانال‌های فضای مجازی بیان شده به دلیل مشکل به وجود آمده در قسمتی از مرکز داده‌های اینترنتی دانشگاه، دسترسی به سایت‌های دانشگاه صداوسیما تا اطلاع ثانوی فقط از داخل ساختمان و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه امکانپذیر است. این موضوع در حالی است که کلاس‌های دانشگاه به اتمام رسیده و دانشجویان در فرصت باقیمانده تا شروع امتحانات دیگر به دانشگاه نمی‌روند. گاه حتی برخی از دانشجویان شهرستانی در تعطیلی بین پایان ترم تحصیلی و شروع امتحانات به شهرستان محل سکونت خود می‌روند و دیگر تا شروع امتحانات امکان سفر به تهران و رفتن به دانشگاه برای دریافت کارت ورود به جلسه را ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر