کد خبر: 914283
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
مديركل دفتر اجتماعي استانداري مركزي :
مديركل دفتر اجتماعي استانداري مركزي گفت :100 هزار نفر معادل ١٢ درصد از جمعيت استان مركزي از خدمات سمن‌ها بهره‌مند و در ارتباط با تشكل‌هاي مردمي هستند.

مديركل دفتر اجتماعي استانداري مركزي گفت :100 هزار نفر معادل ١٢ درصد از جمعيت استان مركزي از خدمات سمن‌ها بهره‌مند و در ارتباط با تشكل‌هاي مردمي هستند.

غلامرضا فتح‌آبادي در نشست كارگروه تخصصي تشكل‌هاي مردم نهاد مديريت بحران استان مركزي اظهار داشت:امروز دولت بازيگر اصلي توسعه كشور نيست و در كنار مجموعه دولتي بخش خصوصي و تشكل‌هاي مردم نهاد نيز به عنوان تكميل‌كننده مثلث توسعه در كشور نقش‌آفريني مي‌كنند.

وي نقش دولت را سياستگذاري،بسترسازي و نظارت، نقش بخش خصوصي را كمك به توليد و سمن‌ها را به عنوان سرمايه اجتماعي دانست و گفت: استان مركزي داراي ٣٧١ تشكل مردم نهاد(سمن) است كه از اين تعداد ٧١.٢ درصد فعال، ٥.١ درصد نيمه فعال و ٢٣.٧ درصد غيرفعال هستند.

وي در خصوص بهره‌مندي جمعيت استان از سمن‌ها اظهار كرد: هر سه هزار ٨٥٣ نفر در استان مركزي به يك سمن دسترسي دارند، بهترين وضعيت با دسترسي هزار و ٢٨٥ نفر به يك سمن در شهرستان آشتيان به ثبت رسيده و نامناسب‌ترين وضعيت نيز در شازند گزارش شده است به شكلي كه به ازاي ١٦ هزار و ٧٩٥ نفر يك سمن وجود دارد و اين شرايط در اراك به عنوان مركز استان اين چنين است كه هر سه هزار و ٨٨٦ نفر به يك سمن دسترسي دارند.

مديركل دفتر اجتماعي استانداري مركزي با اشاره به رشد فعاليت سمن ها در دولت تدبير و اميد افزود: با استقرار دولت تدبير و اميد ١٠٠ سمن در استان فعال كه رشد ٤٦ درصدي را در اين حوزه نشان مي‌دهد.

وي در ادامه به اهم اقدامات صورت گرفته در استان مركزي در حوزه سازمان‌هاي مردم نهاد اشاره كرد و اجراي طرح مشاوران داوطلب براي دستگاه‌هاي اجرايي، راه‌اندازي طرح سامانه سحام، افزايش مشاركت ١٠٠ درصدي سازمان‌هاي مردم نهاد در پروژه سلامت، ثبت اولين شبكه سازمان مردم نهاد در حوزه محيط‌زيست و منابع‌طبيعي، تقويت و ايجاد سمن‌ها در حوزه‌هاي اجتماعي با تاكيد بر سكونتگاه‌هاي غيررسمي، ايجاد بانك اطلاعاتي، بسترسازي براي افزايش مشاركت‌هاي مردمي، استفاده از ظرفيت سمن در تمامي ارزيابي‌ها در حوزه حقوق شهروندي( انجام ٦٠٠ مورد نظارت و ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي با حضور سمن در سال گذشته)و... را بخشي از اقدامات صورت گرفته در استان عنوان كرد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر