کد خبر: 914273
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
گزارش «جوان‌آنلاین» از فعالیت رانندگانی با مشخصات غیرواقعی در اسنپ
این روزها کیفیت خدمات اسنپ نسبت به گذشته به قدری پایین آمده که بسیاری از مسافران برای استفاده از این اپلیکیشن تردید دارند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین - مهسا گربندی: این روزها کیفیت خدمات اسنپ نسبت به گذشته به قدری پایین آمده که بسیاری از مسافران برای استفاده از این اپلیکیشن تردید دارند. هنوز از یادها نرفته است که روزهای اولیه فعالیت اسنپ و حتی یکسال پس از آن، مسئولان اسنپ برای جذب مشتری، تلاش بسیاری برای ارتقای خدمات و جلب رضایت مسافران می کردند. اما متاسفانه مدت هاست که ایرادات بسیاری به این تاکسی آنلاین گرفته می شود و آنطور که به نظر می رسد اسنپ قصد ندارد تا برای رفع مشکلات و ارتقای کیفیت تلاشی کند.

عدم نمایش عکس برخی از رانندگان

عاطفه که یکی از مشتریان اسنپ است ۲۵ سال دارد. او نسبت به مشخص نبودن هویت برخی از رانندگان اسنپ انتقاد می کند و به خبرنگار «جوان آنلاین» می گوید: «روزهای اولیه فعالیت اسنپ از خوش برخوردی و تعهد رانندگان این تاکسی آنلاین رضایت داشتم. اما حالا اسنپ ایرادات فاحشی را دارد که باید آنها را به طور اساسی رفع کند.»

این مشتری اسنپ ادامه می دهد: «پس از اتفاق تلخی که برای یکی از خانم های مسافر اسنپ اتفاق افتاد و آن حواشی را به دنبال داشت، بیشتر از قبل نگران عدم امنیت سفر با اسنپ شده بودم. تا جایی که مشخصات راننده و موقعیت سفرم را برای همسرم ارسال می کردم.»

عاطفه به عدم نمایش تصویر برخی از رانندگان اسنپ اشاره می کند و می گوید:‌ «متاسفانه نبود عکس برخی از رانندگان در سیستم اسنپ باعث نگرانی من می شود. به همین دلیل با اسنپ تماس گرفتم و این موضوع را با آنها مطرح کردم. اما برخلاف اینکه آنها مدعی هستند اطلاعات تمام رانندگان را به طور کامل در سامانه ثبت کرده اند، عکس برخی از رانندگان در تلفن همراه من نمایش داده نمی شود.»

فعالیت رانندگانی با مشخصات غیرواقعی

اما یکی دیگر از مشکلات اصلی این روزهای اسنپ، رانندگانی هستند که با مشخصات غیرواقعی در این تاکسی آنلاین فعالیت می‌کنند. هر چند که مهرماه ۹۶ مدیر فنی اسنپ برای احراز هویت رانندگان گفت: ‌«از هفته آینده نیز ثبت یک تصویر پرسنلی برای تمام رانندگان جدید اجباری می‌شود و تصویر تمام رانندگان جدید و سابق اسنپ یک به یک با مدارک شناسایی آنها تطبیق داده می‌شود. همچنین راننده نیاز دارد تا پیش از هر بار آنلاین شدن، با استفاده از راهکار بیومتریک اسنپ از طریق تشخیص چهره شناسایی شود و سپس کار روزانه خود را آغاز کند.» اما باید گفت که با گذشت حدود ۹ ماه از اظهارات این مسئول اسنپ، ایراد احراز هویت رانندگان اسنپ هنگام فعالیت در این سامانه به طور کامل برطرف نشده است.

نیما که یکی از مشتریان اسنپ است و ۲۵ سال دارد، در این رابطه به خبرنگار «جوان آنلاین» می گوید: «ماه گذشته بود که از اسنپ درخواست سفر کردم. یک راننده جوانی این سفر را تایید کرد و منتظر او ماندم. از مشخصات پلاک خودرو ماشین را پیدا کردم اما زمانی که سوار ماشین شدم، چهره راننده با عکس اسنپ اصلا مطابقت نداشت و برخلاف عکسش مسن بود!»

او ادامه می دهد: «دقایق اول سفر ساکت بودم اما بعد از اینکه مسیری از سفر را گذراندیم، علت را از راننده پرسیدم و او در پاسخ گفت که در ساعاتی که پسرش به محل کار می رود با خودروی او در اسنپ کار می کند!»

نیما می گوید: «پس از پایان سفر این مسئله را به اسنپ گزارش دادم اما متاسفانه اخیرا نیز مشابه همین مسئله برای یکی از دوستانم که از اسنپ درخواست سفر داشت، اتفاق افتاده است. و عجیب به نظر می رسد که چرا اسنپ نظارتی بر این مسئله نمی کند؟!»

اسنپ مسئولیتی نمی پذیرد!

شاید با خودتان بگویید که نظارت بر تک تک رانندگان اسنپ کار بسیار سختی است و اگر چند موردی هم هویت رانندگان مشخص نشود، موضوع بسیار حادی به نظر نمی رسد. اما باید گفت که اسنپ، قوانین و مقرراتی دارد که هر مسافر با نصب این اپلیکیشن، موافقت خود را با آن اعلام کرده‌ است. در یکی از قوانین آمده: « کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل و نقل شهری نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر سفارش دهنده و کاربر راننده را به منظور توافق بر انجام حمل مرسوله یا انجام سفر فراهم می‌نماید. لذا شرکت ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفاقات حین حمل یا انجام سفر نخواهد داشت.»

بايد گفت که این قانون هر مسافری را نگران می کند و این مسئله را در ذهن می آورد که آیا با سلب مسئولیت اسنپ از تعهد در قابل راننده، این تاکسی آنلاین قصد ندارد برای ارتقای امنیت مسافرانش تلاشی کند؟! بنابراین محرز نبودن هویت برخی از رانندگان در کنار اين قانون اسنپ که تمام مسافران آن را پذیرفته اند کمی ترسناک به نظر می رسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
1
0
- در بعضی موارد کارت شناسائی راننده اسنب با واقعیت همخوانی ندارد ( شخص دیگری پشت فرمان حضور پیدا میکند )
- بعضی از رانندگان چهره معتادان را دارند
- بعضی از رانندگان با توجه به هوای گرم تابستان از سیستم کولر استفاده نمیکنند
- کیفیت سرویس دهی با شروع گرم شدن هوا خیلی پائین آمده
- در اپلیکشن اسنب، حضور و تصویر وسیله نقلیه را در منطه نزدیک به متقاضی نشان میدهد و لی عملا" حاضر به سرویس دهی نمیشوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار