کد خبر: 914255
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان غربی:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به ارائه تسهیلات به روستاییان و عشایر گفت: روستائیان و عشایر دارنده گواهينامه های مهارتی فنی حرفه‌ ای ز ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال ۴ تا ۸ درصدی دریافت می‌کنند.

محسن مددی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موانع اشتغال جوانان در کل کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی فقر مهارتی کارجویان است.

وی افزود: فقر مهارتی سبب افزایش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود و از سوی دیگر فقر فرهنگ مهارتی در بین آحاد جامعه نیز که ریشه در عدم احساس نیاز به مهارت در بین جوانان دارد به مشکلات اشتغال افزوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان غربی با اشاره به ارائه تسهیلات به روستاییان و عشایر گفت: روستائیان و عشایر دارنده گواهينامه هاي مهارتی فنی حرفه ‌ای از ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال ۴ تا ۸ درصدی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مقرر بود اداره كل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان غربی برای 5 میلیون نفر ساعت انواع آموزش‌های مهارتی را به شهروندان ارائه کند که از این رقم 4 میلیون 950 هزار نفر ساعت محقق شد به طوریکه در برخی بخش ‌ها، استان آذربایجان غربی در رتبه‌ های برتر کشوری قرار گرفته که از جمله آنها بحث آموزش‌های مهارتی به سربازان بود.

مددی افزود: در این استان حدود 61 درصد از شرکت کنندگان در آزمون‌های مهارتی موفق به کسب گواهینامه مهارتي شدند.

وی تصریح کرد: برگزاری دو جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین آذربایجان غربی و برگزاری جشنواره جوانان مهارتی برتر ویژه اوقات فراغت در دستور کار امسال اداره كل آموزش فنی و حرفه ‌ای آذربایجان غربی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان غربی اظهار داشت: مهارت آموختگان سال‌ های قبل می‌توانستند تا پایان خرداد ماه جاری در جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین آذربایجان غربی شرکت کنند که منتخبان این مرحله به مرحله کشوری جشنواره راه خواهند یافت.

وی از آماده‌سازی امکان عقد تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با امضای تفاهم نامه‌های جدید امکان آموزش مهارتی دانشجویان برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ ای مرتبط به رشته تحصیلی‌ شان فراهم آورده می‌شود تا در نهایت بتوانند با سهولت بیشتری در بازار کار به دنبال اشتغال خود باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر