کد خبر: 914237
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه اشتغال در استان محسوب می‌شود و با رونق بخش‌های مختلف اعم از گیاهان دارویی می‌توان زمینه‌های اشتغال پایدار و تثبیت شده را در استان فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلایت از اردبیل،  اکبر بهنامجو در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری اردبیل گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان را در راستای توسعه همه جانبه استان دانست و اظهار کرد: ما آمادگی لازم را برای افزایش همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی داریم و این همکار‌ی‌ها را در استان به فال نیک می‌گیریم.

وی از جهاددانشگاهی واحد اردبیل به عنوان پایه‌گذار کارهای نوین و جدید پژوهشی نام برد و خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی، راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از فعالیت‌های بکر در استان اردبیل است که جهاددانشگاهی با ورود به این عرصه‌ها توانسته است به نهادی پیشرو در استان در راستای کارهای ابتکاری تبدیل شود.

استاندار اردبیل به برنامه پیش‌بینی شده برای ایجاد 20 هزار شغل در استان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی واگذاری زمین برای کشت انواع گیاهان دارویی را در استان داریم و امیدواریم این حرکت بزرگ جهاددانشگاهی در راستای توسعه کشت، فرآوری و تجاری‌سازی گیاهان دارویی باب جدیدی در حوزه اشتغال استان باز کند.

اکبر بهنامجو با اشاره به گستردگی فعالیت‌های پژوهشی، علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه اشتغال در استان محسوب می‌شود و با رونق بخش‌های مختلف اعم از گیاهان دارویی می‌توان زمینه‌های اشتغال پایدار و تثبیت شده را در استان فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات استان اردبیل نزدیک به 35 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: با تمام محدودیت‌های اعتباری، سعی داریم تا نسبت به رونق فعالیت‌های پژوهشی در استان با همکاری جهاددانشگاهی اقدام کنیم.

استاندار اردبیل از ناباروری به عنوان یکی از مباحث مهم علمی و توسعه پزشکی استان نام برد و گفت: با وجود مرز مشترک استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان، می‌توانیم با ایجاد توریسم سلامت، گردشگران فراوانی را از این کشور جذب کنیم که این امر گامی مهم در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... اردبیل است.

بهنامجو به قول مساعد سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای همکاری با جهاددانشگاهی در راستای بسط فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت ایجاد ارتباط مثبت و سازنده بین دانشگاه و صنعت، جهاددانشگاهی به عنوان رابط این دو حوزه توانسته است در این امر موفق ظاهر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها